انتخاب فرماندهی نیروی انتظامی تبریز به عنوان فرماندهی برتر کشور
انتخاب فرماندهی نیروی انتظامی تبریز به عنوان فرماندهی برتر کشور

فرهنگ نوروزی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی همکاران و با اجرای طرح‌های مختلف و پیش‌بینی تمهیدات کنترلی برای پیشگیری از وقوع جرائم، شاهد کاهش ۷ درصدی جرائم در هفت ماهه امسال نسبت به سال گذشته هستیم. وی افزود: با وجود اینکه در ۱۰ سال گذشته شاهد افزایش جرائم در […]

۷۴۳۳۹فرهنگ نوروزی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی همکاران و با اجرای طرح‌های مختلف و پیش‌بینی تمهیدات کنترلی برای پیشگیری از وقوع جرائم، شاهد کاهش ۷ درصدی جرائم در هفت ماهه امسال نسبت به سال گذشته هستیم.

وی افزود: با وجود اینکه در ۱۰ سال گذشته شاهد افزایش جرائم در شهرستان تبریز بودیم از سال ۹۳ روند کاهش جرائم اتفاق افتاده بطوریکه در سال ۹۳ نسبت به ۹۲ کاهش دو درصدی و در هفت ماهه امسال کاهش هفت درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

نوروزی تصریح کرد: کلانشهر تبریز در بحث جرائم خشن در میان کلانشهر‌ها در حد صفر است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان تبریز در ادامه به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان تبریز و تقویت آن اشاره کرد و تصریح کرد: طرح امنیت ارتقای اجتماعی با جدیت در تبریز در حال انجام بوده و در هر روز در سه مرحله انجام می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه ۷۵ درصد جرائم از جمله سرقت توسط معتادان ولگرد انجام می‌شود، گفت: پاکسازی و ارتقای امنیت اجتماعی به صورت مستمر در سطح شهرستان تبریز هر روز انجام می‌شود.

وی از تقویت یگان گشت موتوری در تبریز خبر داد و گفت: یگان فوریتی تبریز به عنوان یگان برتر در کشور انتخاب شده است.

انتخاب فرماندهی نیروی انتظامی تبریز به عنوان فرماندهی نمونه کشور

رئیس پلیس شهرستان تبریز از انتخاب فرماندهی نیروی انتظامی تبریز در جشنوراه مالک اشتر به عنوان فرماندهی برتر در سطح کشور خبر داد و گفت: با ارزیابی‌های به عمل آمده از وضعیت و عملکرد یگان‌های ناجا بر اساس میزان موفقیت‌ در ارتقای آمادگی عملیاتی، اجرا و تحقق فرامین، انجام وظایف و ماموریت‌های محوله، اثربخشی در انجام امور و بهبود عملکرد فرماندهی تبریز به عنوان یگان برتر در سال ۹۳ در کشور انتخاب شد.

وی گفت: از سال ۹۳ قرارگاه تشدید مبارزه با سرقت در نیروی انتظامی تبریز تشکیل شده و به صورت روزانه جرائم سرقت را رصد می‌کنیم و در بحث پیشگیری و مبارزه طرح‌هایی انجام می‌گیرد.

اضافه شدن دو کلانتری قراملک و باغ معروف به ۱۸ کلانتری تبریز

نوروزی از اجرای طرح مکنا(خوشایندسازی محیط کلانتری‌ها، تعالی رفتار کارکنان، یکسان‌سازی و چینش نیروها) که در تمام کلانتری‌های تبریز در حال اجرا است خبر داد و گفت: کلانتری ۱۴ تبریز به عنوان الگو در این زمینه در سطح کشور معرفی شده است.

وی از ساخت و اضافه شدن دو کلانتری قراملک و باغ معروف به ۱۸ کلانتری تبریز در آینده خبر داد و گفت: این دو کلانتری در مرحله ساخت ساختمان بوده و پیشرفت فیزیکی ساختمان‌های این دو کلانتری ۳۵ درصد است.

فرمانده نیروی انتظامی تبریز با بیان اینکه نیروی انتظامی هیچگاه مدعی نیست به تنهایی می‌تواند امنیت را برقرار کند، گفت: برقراری امنیت مطلوب و پایدار نیازمند مشارکت آحاد مردم است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی مهم‌ترین سرمایه خود را اعتماد و پشتوانه مردم می‌داند، ادامه داد: آگاه‌سازی و همراهی مردم یکی از مهم‌ترین اولویت‌های پلیس در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرائم است و همکاری و مشارکت مردم با نیروی انتظامی در ارتقای امنیت اجتماعی امری ضروری است.

این مقام انتظامی در خصوص پیشگیری از جرائم از جمله سرقت، افزود: همکاری و همراهی شهروندان تأثیر بسزایی در پیشگیری و کاهش انواع جرائم به خصوص سرقت داشته و اخبار و اطلاعات مردمی بهترین کمک و مهم‌ترین اهرم نیروی انتظامی در اجرای پیروزمندانه ماموریت‌ها است.

نوروزی خاطر نشان کرد: امنیت رویدادی اجتماعی است که با مشارکت و همدلی به دست می‌آید و بر آن هستیم تا با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود و جذب مشارکت عمومی از جمله پلیس افتخاری و شوراهای معتمد پلیس در این زمینه قدم برداریم.

فرمانده انتظامی کلان‌شهر تبریز در پایان از شهروندان خواست تا از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ و ۱۹۷ یار و یاور پلیس در اجرای هرچه بهتر ماموریت‌های محوله باشند.