آغاز زودرس طرح زمستانی در گردنه های برف گیر
آغاز زودرس طرح زمستانی در گردنه های برف گیر

سرهنگ عباس فرمانی افزود: امسال طرح زمستانی نسبت به سال های گذشته زودتر برگزار شده و از ۱۵ آذر آغاز خواهد شد که طی آن، پرسنل پلیس راه به طور شبانه روزی در گردنه های برف گیر استان حاضر بوده و به امدادرسانی مشغول خواهند بود. وی ادامه داد: مجموعه پلیس راه استان تمامی هماهنگی […]

۲۳۸۵۲سرهنگ عباس فرمانی افزود: امسال طرح زمستانی نسبت به سال های گذشته زودتر برگزار شده و از ۱۵ آذر آغاز خواهد شد که طی آن، پرسنل پلیس راه به طور شبانه روزی در گردنه های برف گیر استان حاضر بوده و به امدادرسانی مشغول خواهند بود.

وی ادامه داد:
مجموعه پلیس راه استان تمامی هماهنگی های لازم با ادارات و نهادهای درگیر در امر ترافیک را انجام داده و با تمام نیروی انسانی و خودرویی تحت اختیار خود، آمادگی لازم به منظور اجرای طرح زمستانی و خدمت رسانی به مردم استان را دارد.

سرهنگ فرمانی با اشاره به کوهستانی بودن منطقه و احتمال بارش مستمر نزولات آسمانی خطاب به شهروندان گفت: مردم باید همواره تجهیزات ایمنی و زمستانی را به همراه داشته باشند و قبل از آغاز سفر، علاوه بر پیش آگاهی از چگونگی آب و هوای مدت زمان سفر، از سالم بودن سیستم گرمایشی و تجهیزات داخل خودرو، مطمئن شوند روشن کردن چراغ ها و رعایت حداکثر فاصله طولی در مه حتما باید رعایت شود.

وی افزود: در سربالایی ها و پیچ ها، حتما با دنده سنگین حرکت و از تعویض سریع دنده، خودداری شود. مردم باید از تغییر مسیر و ترمزهای ناگهانی پرهیز کرده و قوانین و مقررات را بیش از پیش رعایت کنند. تمامی افرادی که قصد سفر در فصل سرما را دارند، باید با مدیریت مناسب سفر، علاوه بر به همراه داشتن خوراکی های مناسب از نوع خشک، البسه گرم هم به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: اهمیت دادن به توصیه های پلیسی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ضامن سلامتی رانندگان و متضمن پیشگیری از هر گونه سانحه تلخ رانندگی است.