مهدی صابری اظهار داشت: امروز شاهد فعالیت سامانه بارشی در استان هستیم که براساس نقشه‌های پیش‌یابی شاهد ماندگاری و تقویت الگوی جو ناپایدار در استان خواهیم بود. وی با بیان اینکه این وضعیت تا اوایل هفته آینده در استان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: از امروز شاهد بارش تند باران در نقاط مختلف استان خواهیم […]

مهدی صابری اظهار داشت: امروز شاهد فعالیت سامانه بارشی در استان هستیم که براساس نقشه‌های پیش‌یابی شاهد ماندگاری و تقویت الگوی جو ناپایدار در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا اوایل هفته آینده در استان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: از امروز شاهد بارش تند باران در نقاط مختلف استان خواهیم بود که در این میان شاهد رگبار باران و رعد و برق خواهیم بود.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی از آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، وقوع شرایط لغزندگی در جاده‌ها و مه‌آلود بودن جادهای استان آذربایجان غربی طی روزهای آینده خبر داد.

این مسئول با بیان اینکه احتمال بارش برف در آذربایجان غربی وجود دارد، خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده احتمال بارش برف در ارتفاعات آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود و لازم است تا کشاورزان به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

صابری با بیان اینکه باید در راستای رعایت نکات ایمنی اقدامات لازم توسط ستاد مدیریت بحران انجام گیرد، ادامه داد: رعایت موارد ایمنی در جاده‌ها باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد چرا که شاهد لغزندگی جاده‌ها خواهیم بود.

وی از کاهش دید افقی به علت مه غلیظ در جاده‌های استان خبر داد و افزود: امروز شاهد آسمانی ابری، همراه با بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه فردا آسمان استان نیمه ابری، تا ابری، همراه با بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف را شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: پنج‌شنبه نیز شاهد آسمانی نیمه ابری تا ابری، همراه با بارش باران و گاهی وزش باد خواهیم بود که امکان دارد در ارتفاعات بارش برف را نیز شاهد باشیم.