حجت‌الاسلام علی انوری در مراسم سوگواری سالار شهیدان و شهادت امام سجاد(ع) که با حضور اعضای جهاددانشگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: از صدر خلقت تاکنون دو خط سیر حق و باطل وجود دارد که این دو خط تا قیامت ادامه خواهد داشت و خداوند متعال در آیه الکرسی آن را با دو نوع ولایت الهی و […]

حجت‌الاسلام علی انوری در مراسم سوگواری سالار شهیدان و شهادت امام سجاد(ع) که با حضور اعضای جهاددانشگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: از صدر خلقت تاکنون دو خط سیر حق و باطل وجود دارد که این دو خط تا قیامت ادامه خواهد داشت و خداوند متعال در آیه الکرسی آن را با دو نوع ولایت الهی و ولایت طاغوت معرفی می کند.

وی با بیان اینکه در هر عصری مصادیق مختلف حق و باطل وجود دارد، گفت: در طول تاریخ در هر دورانی که حکومتی مبتنی بر ارزش ها ایجاد می شود خطی در کنار آن به وجود می آید که به خودی خود ماهیتی ندارد، اما روی بستر باطل ایجاد می شود که همان نفاق است .

وی ادامه داد: ویژگی اصلی خط نفاق این است که المان‌ها و نشانه های ظاهری حق را بر می دارد تا بتواند مردم را به وسیله آن جذب کند که در تاریخ اسلام نمونه هایی مانند مسجد ضرار وجود دارد که به وسیله منافقین برای دستیابی به اهداف شومشان ساخته شده بود و توسط پیامبر (ص) تخریب شد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه تبریز اظهار کرد: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) مساله نفاق پررنگ تر شد و خط باطل تلاش کرد تا جای حق را بگیرد و در بحث شبیه سازی نیز تا حد زیادی موفق عمل کرد و بستری را فراهم کرد که ۵۰ سال خود را به عنوان حق بشناساند .

وی با بیان اینکه در زمان امام حسین(ع) شرایط تغییر کرد گفت: هنر امام حسین (ع) این بود که پرده نفاق را از بین ببرد.

وی تاکید کرد: یکی از فلسفه های قیام سید الشهدا (ع) این بود که چهره واقعی جبهه نفاق را معرفی کند و آنانی را که مانع سعادت واقعی مردم می شدند را به مردم بشناساند.

حجت الاسلام انوری با بیان اینکه نفاق هیچ گاه چهره واقعی خود را نشان نمی دهد مگر با جنگ، گفت: امام (ع)  در هشت روز اولی که در کربلا حضور داشتند تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا با نصیحت و موعظه مانع نفاق شود، ولی چهره واقعی آنها با شروع جنگ و واقعه کربلا بر همگان مشخص شد.

وی اظهار کرد: مقابله با نفاق کار بسیار سختی است؛ چرا که خط باطل چهره بسیار جذابی را برای خود انتخاب می کند، همانگونه که در زمان امام حسین(ع)  لشکر دشمنان به دلیل چهره جذابی که با پوشش حق برای خود ساخته بود، توانست افراد ریادی را دور خود جمع کند.

وی تاکید کرد: امام حسین(ع) قیام نکردند که ما فقط سیاه بپوشیم و تا ساعت دو شب در هیئت بمانیم، این ها در مقابل عظمت قیام امام حسین چیزهای بسیار کمی است؛  هدف اصلی امام حسین (ع) روشن کردن چهره واقعی نفاق و معرفی آن بود که ما باید این فرهنگ را زنده نگه داریم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه تبریز با بیان اینکه امام حسین(ع) در شرایط آن زمان مجبور بود که قیام کند؛ چرا که ادامه خط باطل، بسیار خطرناک بود، گفت: در عصر کنونی نیز بسیاری از افراد به شدت فریب خورده اند و با اقدامات خود به نام سیدالشهدا، تیشه به ریشه دین می زنند، اما افرادی که نشانه‌های حق را بشناسند می توانند سر و صدای باطل را تشخیص دهند.