۵ پروژه پیشنهادی آذربایجان‌شرقی به چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری
۵ پروژه پیشنهادی آذربایجان‌شرقی به چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری

سیدرضا حسینی صبح امروز در دیدار با هیئت  اقتصادی چینی استان هوبی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های پیشرو در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی است، اظهار داشت: استان هوبی نیز یکی از استان‌های فعال اقتصادی و صنعتی چین است و برای ما دارای اهمیت خاصی است. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی اضافه […]

سیدرضا حسینی صبح امروز در دیدار با هیئت  اقتصادی چینی استان هوبی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های پیشرو در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی است، اظهار داشت: استان هوبی نیز یکی از استان‌های فعال اقتصادی و صنعتی چین است و برای ما دارای اهمیت خاصی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در حال حاضر پروژه‌های سرمایه‌گذاری خوبی از سوی سرمایه‌گذاران خارجی صورت می‌گیرد که در زمینه مسائل زیربنایی و مهم هستند.

وی یادآور شد: در زمینه پروژه‌های سرمایه‌گذاری مناسب برای طرف‌های خارجی معافیت‌های مالیاتی نیز در نظر گرفته شده و در مدت ۷ سال حمایت‌های گسترده‌ای را اعمال می‌کنیم.

حسینی با اشاره به پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری برای طرف‌های چینی تاکید کرد: ۵ پروژه مناسب پیشنهاد می‌شود که خط سوم متروی تبریز، برقی کردن راه‌آهن تبریز – تهران و مدول دوم آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از جمله این پروژه‌ها هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: اطلاعات اقتصادی استان و اطلاعات پروژه‌های سرمایه‌‌گذاری را در اختیار طرف چینی و استان هوبی قرار داده‌ایم و حاضریم اطلاعات بیشتری را در اختیار آنان قرار دهیم.

وی ادامه داد: قول همکاری کامل را با فعالان و مسئولان استان هوبی می‌دهیم و در این میان اراده خوبی وجود دارد.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر فعالان اقتصادی از کشورهای مختلف در آذربایجان شرقی در حال سرمایه‌گذاری هستند که احداث نیروگاه‌ها و نیز جاده‌های مهم از جمله این پروژه‌ها هستند.

محمدرضا سیابانی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با اشاره به رویکرد آموزش فنی و حرفه‌ای در آذربایجان‌شرقی گفت: آموزش‌های گسترده‌ای در استان در حال انجام است و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شاخه‌های مختلف ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: بازدید از توان حرفه‌ای و آموزشی مراکز آموزشی آذربایجان می‌تواند این توانمندی را نشان داد و فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی در سال‌های گذشته همکاری‌های خوبی با کشورهای مختلف داشته باشد.

سیابانی افزود: ۳۳ مرکز فنی و حرفه ای و ۶۰۰ آموزشگاه در آذربایجان‌شرقی وجود دارد.