به گزارش CNN، با بالا رفتن ارزش سهام شرکت آمازون، جف بزوس مدیرعامل این شرکت به سومین میلیاردر ثروتمند آمریکایی تبدیل شده‌است. افزایش ۱۰ درصدی ارزش سهام این شرکت باعث شده که بزوس علاوه براینکه سومین مرد ثروتمند آمریکا باشد، ‌به پنجمین ثروتمند بزرگ جهان نیز تبدیل شود. آمازون برای دو دوره سه‌ماهه پی در […]

به گزارش CNN، با بالا رفتن ارزش سهام شرکت آمازون، جف بزوس مدیرعامل این شرکت به سومین میلیاردر ثروتمند آمریکایی تبدیل شده‌است. افزایش ۱۰ درصدی ارزش سهام این شرکت باعث شده که بزوس علاوه براینکه سومین مرد ثروتمند آمریکا باشد، ‌به پنجمین ثروتمند بزرگ جهان نیز تبدیل شود.

آمازون برای دو دوره سه‌ماهه پی در پی با افزایش ارزش سهام مواجه شده‌ است و این افزایش باعث شده تا ثروت کلی بزوس یک‌شبه نزدیک پنج میلیارد دلار افزایش پیدا کند. بزوس اکنون ثروتی برابر ۵۵ میلیارد دلار دارد.

سهام شرکت مایکروسافت نیز به واسطه فروش موفق خدمات ابری در سال‌های اخیر بهبودی قابل توجه یافته و اگرچه بیل گیتس که عنوان ثروتمند‌ترین مرد جهان را از آن خود ساخته، دیگر بزرگ‌ترین سهامدار این شرکت به شمار نمی‌رود اما هنوز بخش زیادی از این سهام‌ها در اختیار او قرار دارد.

با این همه، شناسایی ثروتمند‌ترین مرد جهان بستگی به این دارد که کدام رتبه‌بندی‌ را بخوانید. برای مثال در رتبه‌بندی فوربس، آمانیکو اورتگا بنیانگذار شرکت زارا ثروتمند‌ترین مرد جهان به شمار می‌رود. سهام شرکت مادر زارا،‌ ایندیتکس در حال افزایش است و همین باعث افزایش دو میلیارد دلاری ثروت اورتگا در طول یک روز شده‌ است و همزمان ارزش ثروت گیتس یک میلیارد دلار کاهش یافته‌ است. اما گیتس در رتبه‌بندی بلومبرگ همچنان ثروتمند‌ترین مرد جهان است.

جا‌به‌جا شدن رتبه‌بندی ثروتمندان جهان باعث شده تا برادران کوک بنیانگذار صنایع کوک نیز تنزل رتبه پیدا کنند؛ به شکلی که جف بزوس اکنون در رتبه‌ای بالاتر از آنها قرار گرفته‌ است.

منبع: روزنامه همشهری