به گزارش سایت خبری حمرین نیوز، حسن شدهان، عضو شورای استانداری کربلا در این باره تاکید کرد که اوضاع امنیتی در این استان بسیار خوب است و استان آمادگی کامل برای استقبال از زائران امام حسین (ع) را دارد. وی در ادامه افزود: با وجود اینکه به عاشورا نزدیک می‌شویم اما هنوز راه‌های منتهی به […]

به گزارش سایت خبری حمرین نیوز، حسن شدهان، عضو شورای استانداری کربلا در این باره تاکید کرد که اوضاع امنیتی در این استان بسیار خوب است و استان آمادگی کامل برای استقبال از زائران امام حسین (ع) را دارد.

وی در ادامه افزود: با وجود اینکه به عاشورا نزدیک می‌شویم اما هنوز راه‌های منتهی به کربلا باز است و سیل زائران در حال ورود به استان هستند.

شدهان تاکید کرد: نیروهای امنتی در تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های استان کربلا مستقر شده‌اند و هرگونه اقدام مشکوکی از دید آنها پنهان نخواهد ماند.

امروز که مصادف است با تاسوعای حسینی، میلیون‌ها هزار عزادار در کربلا حضور پیداکرده‌اند و در تمامی و خیابان‌های این شهر به عزاداری پرداختند. هزاران تن نیز در قالب کاروان‌ها و هیئت‌های عزاداری همچنان در حال ورود به کربلا هستند تا فردا نیز در مراسم عاشورا به عزاداری بپردازند.

عضو شورای استانداری کربلا در ادامه افزود: مسئولان حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) با همکاری بخش‌های پزشکی و شورای استانداری کربلا طرح جدیدی را برای هماهنگ کردن رفت و آمد زائران در روز عاشورا ارائه داده‌اند.

شدهان تاکید کرد: پیش بینی می‌شود که تعداد زائران خارجی از کشورهای عربی و دیگر کشورها که از سراسر جهان به کربلا می‌آیند به ۵ / ۱ میلیون تن برسد.

مسئولان عراقی همچنین تدابیر امنیتی ویژه‌ای را در بغداد برای استقبال هزاران زائر عاشورای حسینی اتخاذ کرده‌اند.

فرماندهی عملیات بغداد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که طرحی امنیتی برای حمایت از بیش از چهار هزار هیات در دو منطقه رصافه و الکرخ در بغداد آماده کرده است.

مسئولان امنیتی عراق از شهروندان کشورشان خواستند تا با همکاری با نیروهای نظامی و امنیتی هرگونه فرصت را برای “دشمنان که به دنبال اجرای نقشه‌های شوم خود هستند از بین ببرند.”

علی التمیمی، استاندار بغداد نیز عنوان داشت که تدابیر امنیتی برای استقبال از زائران در کاظمین اتخاذ شده است.

طرح‌های امنیتی مسئولان عراقی با حضور هزاران تن از نیروهای ارتش و پلیس این کشور به همراه ایجاد ایست‌های بازرسی در ورودی‌های مناطق مهم صورت می‌گیرد.

علاء‌ الغانمی، فرماندهی پلیس کربلا نیز عنوان داشت: نیروهای پلیس طرح امنیتی خود را برای استقبال از عاشورای حسینی آماده کردند به طوری که تمام نیروها در زمینه‌های اطلاعاتی و امنیتی در حالت آماده قرار دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا