احمد محمدزاده صبح امروز در پانزدهمین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: شورای گفت‌و‌گو تنها شورایی است که توانسته سه قوه را یکجا جمع کند و جایگاه مهی دارد به طوری که ۱۰۰ میلیون تومان بودجه مصوب آن در سال ۹۴ است که جا دارد دبیرخانه این شورا بیشتر تقویت شده […]

احمد محمدزاده صبح امروز در پانزدهمین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: شورای گفت‌و‌گو تنها شورایی است که توانسته سه قوه را یکجا جمع کند و جایگاه مهی دارد به طوری که ۱۰۰ میلیون تومان بودجه مصوب آن در سال ۹۴ است که جا دارد دبیرخانه این شورا بیشتر تقویت شده تا پاسخگوی مصوبات شورا بوده و بتواند اعمال نفوذ کرده و قدرت اجرایی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت فرش جهان یادآور شد: این موضوع باید در رفتارهای اهالی صنعت فرش استان تداعی شده و در تجدید چاپ فاکتورها، مکاتبات و سربرگ‌ها مورد اشاره قرار گیرد تا این حماسه فراموش نشود.

محمدزاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حضور استاندار آذربایجان شرقی در جمهوری نخجوان، آذربایجان و گنجه اذعان داشت: سفر دکتر جبارزاده در عالی‌ترین سطح برگزار شده و وی با رئیس جمهور آذربایجان و چند تن از وزرا دیدار و گفت‌وگو کرد؛ امروز هم عازم شهر گنجه شده و امشب به تبریز باز می‌گردند.

سفر هیئت اقتصادی استان به جمهوری آذربایجان طی یک ماه آتی

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: بعد از این سفر، یک هیئت اقتصادی به پیشنهاد سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، به ریاست یکی از معاونان استاندار آذربایجان‌شرقی به جمهوری آذربایجان اعزام می‌شوند تا دیدارهای اقتصادی انجام داده و تفاهم‌نامه‌های سفر پیشین را نیز پیگیری کنند که این سفر در عرض یک ماه آتی اتفاق خواهد افتاد.

این مسئول همچنین پیشنهاد کرد، با توجه به حضور هیئت‌های متعدد اقتصادی و سرمایه‌گذاری خارجی در استان کمیته پیگیری سفرهای خارجی شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی برای استقبال و ساماندهی سفرهای خارجی تشکیل یابد.

حضور یک هیئت اقتصادی از استان هووی چین سوم آبان ماه در استان

وی از حضور یک هیئت اقتصادی از استان هووی چین سوم آبان ماه در استان و به میزبانی خانه صنعت، معدن و تجارت خبر داد و افزود: هووی چین استانی غنی با جمعیتی ۷۰ میلیونی است که دارای صنایع فعال در زمینه‌های فولاد، خودروسازی و پتروشیمی است.

بر اساس گزارش فارس، در این جلسه عضویت یک ساله اسدالله دهقانی، از اتحادیه حمل و نقل استان و علی رحیمی، رئیس اتحادیه تعاونی‌های مصرف به عنوان اعضای رسمی شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی تصویب شد.

همچنین پیشنهاد اصلاح بخشنامه جدید درآمد به شماره ۱۱٫۱ سازمان تامین اجتماعی مرتبط با احتساب هزینه‌های بیمه‌ای برای مزایای انگیزه‌ای و رفاهی کارکنان و پیشنهاد اضافه کردن متن جایگزین درخواست شده توسط تشکل‌های اقتصادی استان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

در ادامه پیشنهادات اصلاحی مرتبط با مقررات بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور و ابطال مصوبه هیئت وزیران قبلی و جایگزینی آن با مصوبه جدید مطرح و تصویب شد.

بررسی پیشنهاد لحاظ حق عضویت پرداختی توسط شرکت‌ها بابت تشکل‌ها در تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده در خواست شده توسط انجمن مدیران صنایع استان، پیشنهادات خوشه آجیل و خشکبار تبریز با محوریت حل مشکلات واحدهای مستقر در بازار بزرگ تبریز، همچنین پیشنهادات اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف کشور و استان در خصوص حفظ و ارتقاء عنوان تبریز، شهر جهانی فرش دستباف از دیگر موارد طرح شده در این جلسه بودند.