اللهوردی نوبخت امروز در اردبیل، اظهار کرد: اجرای طرح نذر اهدای خون البته مختص ماه محرم و صفر نیست بلکه هموطنانمان باید در ۳۶۵ روز سال این اهدای خون را به نیت خیرخواهانه و خداپسندانه انجام دهند تا زمینه توسعه و ترویج این فرهنگ فراهم آید. وی گفت: استان اردبیل استانی برتر و موفق در […]

اللهوردی نوبخت امروز در اردبیل، اظهار کرد: اجرای طرح نذر اهدای خون البته مختص ماه محرم و صفر نیست بلکه هموطنانمان باید در ۳۶۵ روز سال این اهدای خون را به نیت خیرخواهانه و خداپسندانه انجام دهند تا زمینه توسعه و ترویج این فرهنگ فراهم آید.

وی گفت: استان اردبیل استانی برتر و موفق در اجرای طرح نذر اهدای خون در ایام ماه محرم سال گذشته انتخاب شده و امسال نیز امیدواریم به صورت فراگیر این طرح اجرایی شود.

نوبخت با بیان اینکه انتقال خون در شب‌های ماه محرم و در مسیر حرکت دستجات عزاداری در تمامی ساعات آماده ارائه خدمات به هموطنان است، تصریح کرد: اتوبوس خونگیری سیارمان در خیابان مصلا آمادگی دارد تا در این ایام به نیت خالص و پاک اهدای خون و ادای نذری امکان خونگیری بهتر و مطلوب‌تر را فراهم آورد.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان گفت: ما انتظار داریم هموطنانمان اهدای خون خود را محدود به روزهای خاص نکرده بلکه سعی کنند با توجه به عمر کوتاه خون و فرآورده‌های آن که بیش از پنج تا ۶ روز نیست در اهدای خون به صورت مستمر و در طول دو ماه محرم و صفر اقدام خود را انجام دهند.

نوبخت افزود: در انجام این نیت خیرخواهانه هموطنانمان نباید امر اهدای خون را به تاسوعا و عاشورا خلاصه کنند بلکه بهتر است در یک فرآیند مناسب و مطلوب امر اهدای خون به شکل فراگیر به انجام رسیده و زمینه مطلوب کار به وجود آید.