علی‌اکبر حسنیان صبح امروز در جریان آغاز عملیات برداشت چغندرقند در پارس‌آباد اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۲۸۰۰ هکتار از اراضی حوزه عمل این شهرستان به زیر کشت چغندرقند رفته است و عملیات برداشت از این مزارع از ۱۵ مهر ماه سال جاری آغاز شده است. وی افزود: متوسط عملکرد این محصول ۵۰ تن […]

علی‌اکبر حسنیان صبح امروز در جریان آغاز عملیات برداشت چغندرقند در پارس‌آباد اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۲۸۰۰ هکتار از اراضی حوزه عمل این شهرستان به زیر کشت چغندرقند رفته است و عملیات برداشت از این مزارع از ۱۵ مهر ماه سال جاری آغاز شده است.

وی افزود: متوسط عملکرد این محصول ۵۰ تن در هکتار است و پیش‌بینی می‌شود ۱۴۰ هزار تن چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان پارس‌آباد به توانمندی استان در تولید قند و شکر و فرآورده‌های جانبی چغندرقند  اشاره کرد و گفت: ما جزو  استان‌های سرآمد در تولید چغندرقند و استحصال محصولات این حوزه هستیم.

 حسنیان یادآور شد: خوشبختانه کارخانه قند شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با قدمتی بیش از نیم قرن توان تولید شکر سفید، ملاس و تفاله این محصول را دارد و این امر اهمیت این زراعت را در قطع وابستگی به واردات این محصولات استراتژیک و از طرف دیگر اهمیت آن در ایجاد اشتغال و کارآفرینی می‌رساند.