راه اندازی قطار شهری به جای منوریل در اردبیل
راه اندازی قطار شهری به جای منوریل در اردبیل

حسین افسانه امروز در اردبیل، اظهار کرد: به دلیل عرض کم خیابان‌ها و مشکلاتی که در ترددهای روزانه شاهد هستیم، اولویت اول در حل مشکلات ترافیکی اجرای طرح‌های جدید نظیر اتوبوس سریع‌السیر و قطار شهری است که می‌تواند به سرعت اجرایی شده و زمینه حل مشکلات و نارسایی‌ها را فراهم آورد. وی تصریح کرد: هر […]

حسین افسانه امروز در اردبیل، اظهار کرد: به دلیل عرض کم خیابان‌ها و مشکلاتی که در ترددهای روزانه شاهد هستیم، اولویت اول در حل مشکلات ترافیکی اجرای طرح‌های جدید نظیر اتوبوس سریع‌السیر و قطار شهری است که می‌تواند به سرعت اجرایی شده و زمینه حل مشکلات و نارسایی‌ها را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: هر چند ما هفته گذشته سفری را به ترکیه داشتیم تا از روند توانمندی شرکت ترکی برای اجرای منوریل در اردبیل آگاهی کسب کنیم اما به نظر می‌رسد بیشترین تمرکز شرکت ترکی معبر قرار دادن اردبیل برای تولید و توسعه این صنعت است تا زمینه صادرات آن به بلوک شرق فراهم آید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: شرکت ترکی علاقمند است تا اردبیل را محور و مقصد تولید تجهیزات و امکانات منوریل و واگن‌های مرتبط کند تا از ظرفیت به وجود آمده برای صادرات این تجهیزات استفاده کند.

افسانه با بیان اینکه به هیچ وجه اجرای منوریل از سوی شورای شهر پیشنهاد نشده و حتی مصوبه‌ای نیز نداشتیم، افزود: ما در حال مذاکره هستیم و سفر اخیر نیز در همین راستا و با هدف مشاهده وضعیت توسعه صنعت منوریل از نزدیک انجام شده و امیدواریم فضایی فراهم آید تا توسعه صنعت حمل و نقل سریع‌السیر و عبور و مرور روان‌تر را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما در این سفر از نزدیک با تجهیزات و امکانات شرکت ترک آشنا شده و تا حد زیادی به این توان و بضاعت پی برده‌ایم.

افسانه اضافه کرد: امیدواریم در قالب اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری اردبیل بتوانیم بخش زیادی از مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنیم.