آغاز طرح پایلوت شناسنامه HSEE واحدهای تولیدی و معدنی آذربایجان شرقی
آغاز طرح پایلوت شناسنامه HSEE واحدهای تولیدی و معدنی آذربایجان شرقی

اجرای این طرح که به منظور شناسایی وضعیت موجود واحدهای تولیدی و معدنی استان در محورهای ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی( HSEE) انجام می پذیرد با حضور نمایندگان HSEE ادارات شهرستانهای تابعه صنعت، معدن وتجارت آذربایجان شرقی آغاز شد. عین اله شجاعی، رییس اداره HSEE سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در مراسم […]

اجرای این طرح که به منظور شناسایی وضعیت موجود واحدهای تولیدی و معدنی استان در محورهای ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی( HSEE) انجام می پذیرد با حضور نمایندگان HSEE ادارات شهرستانهای تابعه صنعت، معدن وتجارت آذربایجان شرقی آغاز شد.

عین اله شجاعی، رییس اداره HSEE سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در مراسم آغاز اجرای طرح گفت: توسعه پایدار در کشور ها بدون توجه به مقوله های زیست محیطی، ایمنی، مصرف بهینه انرژی و بهره وری آن، سلامت نیروی انسانی و توانمند سازی آنها و پیشگیری از خسارتهای وارده و پیاده سازی استاندارد های بهداشتی امکان پذیر نیست.

وی افزود: جلوگیری از وقوع آلودگی های محیطی، یعنی آلودگی هوا، آب و خاک از اهمیت منطقه ای و جهانی برخوردار بوده و رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدن به تولید با لحاظ سه مقوله «انسان، کره زمین و سوده دهی اقتصادی» است.

وی ادامه داد: این طرح در راستای بستر سازی برای تحقق این اهداف اجرا می شود.

گفتنی است؛ طرح پایلوت شناسنامه HSEE واحدهای تولیدی و معدنی در آذربایجان شرقی، در مرحله اول در سطح واحدهای بالاتر از ۲۵ نفر ، در مدت ۱۵ روز انجام خواهد شد . انتظار می رود با اجرای این طرح، شاخص های مربوطه برای واحدهای تولیدی کشورمان استخراج شده و راه برای گامهای بعدی جهت ارتقای وضعیت واحدهای تولیدی و معدنی کشور در جهت نیل به استانداردهای جهانی هموارتر شود.