۲۰۵ روحانی به مساجد شهری و روستایی اعزام شدند
۲۰۵ روحانی به مساجد شهری و روستایی اعزام شدند

رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه گفت: همزمان با ماه محرم، ۲۰۵ روحانی در این شهرستان با اعزام به مساجد شهری و روستایی تبلیغ اهداف فلسفه قیام عاشورا را برای مردم آغاز کردند.   حجت الاسلام علی امیری، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روحانیان از امروز همزمان با سوم محرم […]

رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه گفت: همزمان با ماه محرم، ۲۰۵ روحانی در این شهرستان با اعزام به مساجد شهری و روستایی تبلیغ اهداف فلسفه قیام عاشورا را برای مردم آغاز کردند.

 

حجت الاسلام علی امیری، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روحانیان از امروز همزمان با سوم محرم در مساجد، تکایا و هیات های مذهبی شهری و روستایی این شهرستان فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه طبق سنت های گذشته، عزاداری در مساجد و تکایای این شهرستان از سوم محرم آغاز می شود، اظهار کرد: از این تعداد،۶۰ روحانی از قم به این شهرستان اعزام شده اند و بقیه از روحانیان بومی منطقه هستند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه یادآور شد: در مقطع فعلی بازگویی علت قیام عاشورا مهمترین نیاز جامعه است، تشریح فرهنگ ایثار و شهادت، بصیرت عاشورایی، امر به معروف و نهی از منکر، برپایی نماز و اهداف قیام امام حسین (ع) مهمترین ماموریت مبلغان در این اعزام ها است و آنان در این زمینه از کتاب ‘ره توشه’ بهره می برند.
حجت الاسلام امیری، ادامه داد: بیان احکام دین، علل برپایی نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع)، پرهیز از خرافه گویی در عزاداری و برگزاری مراسم عزاداری به سبک سنتی از اهداف اعزام روحانیان به مناطق شهری و روستایی در ماه محرم است.
وی گفت: روحانیان باید با بصیرت دینی، ابعاد مختلف واقعه عاشورا را برای اقشار مردم بویژه نسل جوان تبیین کنند.
مراغه با حدود ‎۳۲۰ مسجد شهری و روستایی و ‎۱۴۰ هیات عزاداری حسینی از شهرهای مهم مذهبی کشور محسوب می شود.