تصویب برجام به معنای وابستگی اقتصاد کشور نیست/ منطقی نیست فردی بگوید اگر حرف مرا نپذیرید بر روی شما بتن می ریزم!
تصویب برجام به معنای وابستگی اقتصاد کشور نیست/ منطقی نیست فردی بگوید اگر حرف مرا نپذیرید بر روی شما بتن می ریزم!

مسعود پزشکیان در همایش عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز با عنوان “ایران پساتحریم” با ارایه گزارشی از کمیسیون بررسی برجام مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان حاضر در کمیسیون بررسی برجام به جای اینکه با شواهد علمی به بررسی برجام بپردازند به محکوم کردن تیم مذاکره کننده مشغول بودند. وی افزود: فردی که برجام را […]

مسعود پزشکیان در همایش عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز با عنوان “ایران پساتحریم” با ارایه گزارشی از کمیسیون بررسی برجام مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان حاضر در کمیسیون بررسی برجام به جای اینکه با شواهد علمی به بررسی برجام بپردازند به محکوم کردن تیم مذاکره کننده مشغول بودند.

وی افزود: فردی که برجام را بررسی می کند باید بی طرف باشد و بدون غرض ورزی به بررسی علمی برجام بپردازد اما متاسفانه کمیسیون برجام راه درستی را پیش نرفت و محکوم کردن تیم مذاکره کننده کار اشتباهی بود.

وی با بیان اینکه اگر دنیا غنی سازی ما را قبول نمی کرد بر اساس شواهد علمی سخن می گفت، ادامه داد: آن ها می گفتند غنی سازی برای تعداد کم اورانیوم توجیه علمی ندارد و برای همین بود که تصور می کردند ایران به دنبال سلاح هسته ای است، این یک طرف قضیه بود اما از طرف دیگر هم، طرف مقابل نمی خواهد ما مستقل شویم و از همان ابتدا می خواست ما را وابسته بکند.

پزشکیان تاکید کرد: آن ها نمی خواهند که ایران قدرتمند شود اما جوانان ما ثابت کردند که اگر بخواهند می توانند کارهای بزرگی انجام دهند و برای همین سر میز مذاکره با ایران نشستند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر، دعوا و جنگ با دنیا را راه حل مشکلات کشور ندانست و گفت: ما نباید با دنیا دعوا کنیم، بلکه باید با زبان خوش با همه صحبت کنیم اما اگر کشوری به دنبال دعوا و جنگ با ما باشد ما نیز طبیعتا باید واکنش نشان دهیم.

وی گفت: این تصور نباید ایجاد شود که ما اکنون برجام را تصویب کردیم و توافق حاصل شد پس درهای کشور را باز کنیم تا سرمایه گذاران خارجی جنس های خود را وارد کشور کنند، بلکه باید و باید بر روی پای خود بایستیم، خودمان چرخ های تولید را راه بیندازیم و بر توان داخلی تکیه کنیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان امروز باید به این باور برسند که ما از کشورهای دیگر دنیا چیزی کم نداریم و باید پیشرفت کنیم، اظهارکرد: ما باید با زبان گفتگو و آرامش با دنیا صحبت کنیم و با پرورش استعدادهای داخلی و حمایت از نخبگان کشور خود را هم تراز و بلکه بالاتر از کشورهای توسعه یافته دنیا بکنیم.

پزشکیان تاکید کرد: نوع گفتگوی تهاجمی با دنیا کاملا غلط است، اینکه رئیس جمهور کشوری پشت تریبون جهانی قطعنامه های شورای امنیت را کاغذ پاره بخواندف غلط است و تبعات منفی بسیاری برای کشور خواهد داشت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر شروع تحریم های آمریکا علیه ایران را از سال ۵۸ عنوان کرد و گفت: با تحریم های صورت گرفته روزانه ۳۵۰ میلیارد تومان بازار جهانی را از ما گرفته اند، کالاهای جهانی را ۱۵ درصد گرانتر می خریم و به قیمت ارزان می فروختیم و تازه این محصولات و کالاهای وارداتی هم حاصل کارخانجاتی است که از رده خارج شده اند! اینها تنها درصد کوچکی از مضراتی است که با تحریم ها گریبان ما را گرفته است.

وی افزود: حدود ۸۰۰ میلیارد دلار پول مملکت در عرض هشت سال دولت گذشته بر باد رفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصلاحات انقلاب نیست، بلکه به معنای تغییر اصلاحی و نه تغییر دعوایی است، نباید با توهین و دعوا در داخل مملکت به جان هم بیفتیم، سعی کنیم به مستندات علمی پیش برویم نه با فحش و دعوا.

وی تاکید کرد: باید با زبان منطق در مجلس پیش می رفتیم و این درست نیست که بدون هیج استناد علمی فردی بگوید اگر حرف مرا نپذیرید بر روی شما بتن می ریزم!.

وی در خصوص انتخابات پیشرو گفت: استانی شدن انتخابات گامی رو به جلو بود که متاسفانه تصویب نشد و اکنون نیز کسانی رای می آورند که نفوذ بیشتری داشته باشند و در نهایت نیز منجر به تشکیل مجلس غیر کارشناسی خواهد شد.