حبیب حسینقلی‌زاده اظهار داشت: در پی اعلام مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن در روستای «درویش بقال» شبستر به اپراتوری اورژانس ۱۱۵ شهرستان شبستر، پایگاه فوریت‌های پزشکی شبستر اعزام شد. وی افزود: با اعزام تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ شبستر به روستای «درویش بقال» از فوت پسربچه ۱۳ ساله و مسمومیت پدر ۳۰ ساله و مادر ۲۵ ساله خبر […]

حبیب حسینقلی‌زاده اظهار داشت: در پی اعلام مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن در روستای «درویش بقال» شبستر به اپراتوری اورژانس ۱۱۵ شهرستان شبستر، پایگاه فوریت‌های پزشکی شبستر اعزام شد.

وی افزود: با اعزام تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ شبستر به روستای «درویش بقال» از فوت پسربچه ۱۳ ساله و مسمومیت پدر ۳۰ ساله و مادر ۲۵ ساله خبر دادند.

حسینقلی‌زاده تبیین کرد: تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ دو مصدوم حادثه که دچار کاهش هوشیاری شده بودند با اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان در شبستر و از آنجا به بیمارستان امام رضا تبریز انتقال داده شدند.

وی اضافه کرد: بنا به گفته شاهدان احتمالاً به دنبال روشن کردن پکیج و عدم خروج گاز مونوکسیدکربن منجر به این حادثه شده بود.

حسینقلی‌زاده خاطرنشان کرد: گاز مونوکسیدکربن از هر وسیله سوختنی منتشر می‌شود و چون بی‌رنگ و بی‌بو و سمی است، به مرور زمان منجر به مسمومیت شدید و مرگ می‌شود و در اینگونه موارد باز بودن محلی برای ورود و خروج هوا الزامی است.