۱۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب خانه امید بازنشستگان مراغه بلاتکلیف است
۱۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب خانه امید بازنشستگان مراغه بلاتکلیف است

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب خانه امید بازنشستگان شهرستان مراغه بلاتکلیف است. مهدی دواتگری، روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت عصای سفید، در اداره بهزیستی شهرستان مراغه افزود: مسوولان از دو سال گذشته پیگیر احداث این ساختمان بودند و زمین آن در تیر ماه سال […]

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب خانه امید بازنشستگان شهرستان مراغه بلاتکلیف است.

مهدی دواتگری، روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت عصای سفید، در اداره بهزیستی شهرستان مراغه افزود: مسوولان از دو سال گذشته پیگیر احداث این ساختمان بودند و زمین آن در تیر ماه سال جاری با حضور مدیرکل امور استان های صندوق بازنشستگی کشور مورد بازدید و توافق قرار گرفت.
وی یادآور شد: این ساختمان قرار بود با زیربنای ۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت یکهزار متر مربع احداث شود که به علت تاخیر در تغییر کاربری زمین آن به مرکز فرهنگی، پس از چهار ماه اعتبار مصوب آن بلاتکلیف مانده است.
نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این تغییر کاربری باید از قبل توسط مسوولان انجام می شد تا شاهد تاخیر در اجرای آن نمی شدیم.
دواتگری، از موافقت استانداری با تغییر کاربری این طرح طی هفته جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: با اعلام وصول مجوز استانداری به شهرداری مراغه، عملیات این ساختمان به طور مجدد پیگیری و اجرا می شود.
حسن حاج قربان، مدیرکل امور استان های صندوق بازنشستگی کشور، ۱۲ مرداد ماه امسال با سفر به مراغه از محل مورد نظر برای احداث خانه امید بازنشستگان در کنار بوستان ملت این شهرستان بازدید و موافقت خود را با احداث خانه امید در این محل اعلام کرد.
خانه امید مراغه شامل بخش های مختلفی برای تامین رفاه بازنشسته ها از جمله آمفی تئاتر، اتاق های مدیریت، پزشک برای ویزیت رایگان بازنشسته ها ، رایانه و کتابخانه خواهد بود.
زمین این مجموعه از سوی اداره اوقاف و امور خیریه مراغه به صندوق بازنشستگی کشور واگذار شده است.
وی، همچنین با اشاره به فعالیت های انجمن های حمایتی مختلف در جامعه گفت: تمرکز و اجماع انجمن های حمایت از توانجویان در یک سمن موجب ارایه خدمات بهتر به این قشر می شود.
دواتگری، ادامه داد: با تمرکز این انجمن ها، نهادهای ذیربط نیز به راحتی می توانند با همکاری اداره بهزیستی، خدمات مختلف از جمله حمایتی، اشتغالزایی، آموزشی و فرهنگی به آن ها ارایه کنند.
وی، اظهار کرد: خدمت به توانجویان از مهمترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولتمردان بوده اما مشکلات اقتصادی بر بسیاری از خدمات دولت تاثیر گذاشته است.
دواتگری، یادآور شد: تشکیل شورای عالی جامعه توانجویان این شهرستان با حضور نمایندگان این اقشار و مدیریت شهری، فرمانداری، بهزیستی و نهادهای فرهنگی ضروری بوده و این شورا پس از ایام سوگواری محرم تشکیل می شود.
سرپرست اداره بهزیستی مراغه نیز در این آیین گفت: این اداره هم اکنون از چهار هزار و ۶۸۰ توانجو حمایت می کند که ارایه آموزش، خدمات حمایتی، اشتغالزایی و کمک های تحصیلی از دوران ابتدایی تا دانشگاه از جمله این خدمات است.
شهین صادقی، افزود: این تعداد شامل دو هزار و ۱۰۰ توانجوی جسمی و حرکتی، یک هزار و ۵۰۰ نفر توانجوی ناشنوا و کم شنوا، ۵۴ توانجوی کم بینا و نابینا، ۷۸۰ توانجوی ذهنی و ۲۵۰ توانجوی معلولیتی هستند.
وی اظهار کرد: برنامه اجماع انجمن های نابینایان، توانجویان و ناشنوایان این شهرستان از یک و نیم سال گذشته آغاز شده که هم اکنون این اداره با همکاری مسوولان انجمن ها در حال اخذ مجوز است.
صادقی، ادامه داد: همچنین این اداره با همکاری انجمن های توانجویی به دنبال دریافت اراضی برای احداث منازل مسکونی توانجویان واجد شرایط است.
مسوول روابط عمومی انجمن توانجویان مراغه نیز در این آیین گفت: این انجمن از زمان اجماع با همکاری مسوولان، تمامی مراحل اخذ مجوز را طی کرده که نهایی شدن آن نیازمند حمایت مسوولان شهرستان است.
سیروس علیپور، افزود: همزمان با ادامه مسیر اخذ مجوزها در این انجمن سه کارگروه آموزش، فرهنگی و ورزشی تشکل شده که در کارگروه آموزش، دوره های آموزشی مهارت های کار با رایانه و جهت یابی به توانجویان ارایه شده است.
وی اظهار کرد: با همکاری اداره کتابخانه های عمومی مراغه در کارگروه فرهنگی نیز موفق به تجهیز کتابخانه ویژه روشن دلان با پنج هزار عنوان کتاب گویا و ۱۵۵ عنوان کتاب بریل شده ایم.
روشندل علیپور، ادامه داد: با همکاری اداره ورزش و جوانان نیز کارگروه ورزشی هیات ورزش های توانجویان این شهرستان تشکیل و در نتیجه آن ششمین تیم گلبال آذربایجان شرقی تشکیل و در لیگ استانی شرکت کرده است.
وی گفت: تیم گلبال در فصل گذشته خود از هشت بازی دو برد داشته که برای ادامه مسیر در فصل آینده نیازمند ۳۰ میلیارد ریال اعتبار است.