مکتب حسینی الگویی برای پاسداشت ارزش های اسلامی است
مکتب حسینی الگویی برای پاسداشت ارزش های اسلامی است

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه گفت: نهضت سرخ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) سرمشق و الگویی برای پاسداشت ارزش های متعالی اسلام در عصر کنونی است. حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده، روز پنجشنبه در آیین گشایش نمایشگاه فرهنگی ‘از کربلای سرخ شهادت تا کربلای سبز معرفت’ در این شهرستان افزود: ترویج […]

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه گفت: نهضت سرخ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) سرمشق و الگویی برای پاسداشت ارزش های متعالی اسلام در عصر کنونی است.

حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده، روز پنجشنبه در آیین گشایش نمایشگاه فرهنگی ‘از کربلای سرخ شهادت تا کربلای سبز معرفت’ در این شهرستان افزود: ترویج شعائر غیراسلامی توسط دشمنان در قالب تشیع انگلیسی، در راستای توطئه های نظام سلطه برای از بین بردن و سست کردن اعتقادها و باورهای اصیل دینی شیعیان است.
وی اظهار کرد: وظیفه کنونی شیعیان راستین ائمه (ع)، ادامه راه آن ها به ویژه با تکیه بر فرهنگ سرخ عاشورایی امام حسین (ع) و یاران باوفایش در صحرای کربلاست.
حجت الاسلام فیضی زاده، ادامه داد: ادامه راه نهضت عاشورا، همان گفتمان نجات بخش و استکبارستیزی و ذلت ناپذیری در برابر قدرت های شیطانی و پوشالی عصر کنونی است.
وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و واقعه آن، امری بسیار ضروری و قابل تقدیر است.
فرمانده حوزه ۴ نصر و پایگاه مسلم بن عقیل (ع) نیز در این آیین گفت: سیزدهمین دوره نمایشگاه از کربلای سرخ شهادت تا کربلای سبز معرفت توسط بسیجیان این پایگاه برپا شده و از اول تا دهم محرم آماده بازدید عزاداران و عموم مردم حسینی مراغه است.
سروان پاسدار عبدالله کنعانی، افزود: این نمایشگاه با هدف فرهنگ سازی نهضت عاشورا، ترویج امر به معروف و نهی از منکر، شناساندن مظلومیت اهل بیت (ع) و استفاده از پتانسیل بسیج در کارهای عمومی و فرهنگی گشایش یافته است.
وی اظهار کرد: در این نمایشگاه روضه ها و روایت های مربوط به وداع امام حسین (ع) از مدینه تا خرابه های شام به صورت تصویری به نمایش گذاشته شده است.
فرمانده حوزه ۴ نصر و پایگاه مسلم بن عقیل (ع) یادآور شد: غرفه های این نمایشگاه به منظور جلوگیری از تحریف در عزاداری ها از منابع اسلامی مانند کتاب های ‘لهوف’ از سید ابن طاووس و ‘منتهی الآمال’ از شیخ عباس قمی استفاده شده است.
کنعانی، ادامه داد: این نمایشگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع شامل غرفه های شبیه سازی شده از خیمه امام حسین (ع)، نهر علقمه، محل شهادت حضرت ابوالفضل (ع) و علی اصغر (ع)، قتلگاه سالار شهیدان، تنور خولی، مجلس یزدی، خرابه های شام و شهدای مدافع حریم ولایت تشکیل شده است.
سیزدهمین نمایشگاه از کربلای سرخ شهادت تا کربلای سبز معرفت در خیابان شهردار اسماعیلی(شیخ تاج) دایر شده و به مدت ۱۲روز تا ۱۲ محرم مصادف با چهارم آبان دایر است.