مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با دهه اول ماه محرم، برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی تولید و از صدا و سیمای مرکز استان پخش می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، سیدمحسن لطیفی صبح امروز در دیدار با امام جمعه و علمای مراغه اظهار داشت: همزمان با دهه اول ماه محرم، صفر […]

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با دهه اول ماه محرم، برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی تولید و از صدا و سیمای مرکز استان پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، سیدمحسن لطیفی صبح امروز در دیدار با امام جمعه و علمای مراغه اظهار داشت: همزمان با دهه اول ماه محرم، صفر و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی تولید و از صدا و سیمای مرکز استان پخش می‌شود.

وی افزود: همزمان با ایام محرم همایش‌های عزاداری مردمی شهرهای استان از رسانه ملی پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیما آذربایجان‌شرقی، در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه مراغه نیز از تولید ویژه برنامه‌های تلویزیونی از حوزه‌های علمیه استان خبر داد و گفت: حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی از حوزه‌های فعال در تربیت علمای دین در زمان حاضر هستند.

امام جمعه مراغه نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های رسانه ملی در استان افزود: آذربایجان در طول تاریخ مهد تربیت علمای دین بوده و از این منطقه علمای بسیاری برای جهان اسلام تربیت شده‌اند که همگی افتخار تشیع هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، با تاکید بر تهیه و پخش برنامه‌های تلویزیون از زندگی و شخصیت علمای آذربایجان‌شرقی افزود: علمای این منطقه در طول تاریخ پیشگام در ترویج تشییع و حرکت‌های انقلاب مردم ایران بوده‌اند.

حجت‌الاسلام فصیح نیا، مدیر حوزه علمیه مراغه نیز گفت: در چهار مدرسه علوم دینی حوزه علمیه مراغه ۶۳۰ نفر طلبه خواهر و برادر در ۱۰ پایه مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل صدا و سیما استان آذربایجان‌شرقی در سفر یک روزه خود به مراغه با استاد حیدر عباسی دیدار و از وی عیادت کرد.

از این شاعر مراغه‌ای تاکنون ۳۰ جلد کتاب شعر، ترجمه نهج البلاغه در سه جلد و مثنوی معنوی در ۶ جلد به چاپ رسیده است.