تصویب الکترونیکی شدن انتخابات در کلانشهرها
تصویب الکترونیکی شدن انتخابات در کلانشهرها

احد مقیمی صبح امروز در دومین روز همایش فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل اظهار داشت: یک سری اصلاحات در قانون انتخابات لازم است که در حال بررسی بوده و الکترونیکی شدن انتخابات در کلانشهرها به هرحال تصویب شد و ترکیب هیئت اجرایی دو انتخابات در صورت تصویب در صحن […]

احد مقیمی صبح امروز در دومین روز همایش فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل اظهار داشت: یک سری اصلاحات در قانون انتخابات لازم است که در حال بررسی بوده و الکترونیکی شدن انتخابات در کلانشهرها به هرحال تصویب شد و ترکیب هیئت اجرایی دو انتخابات در صورت تصویب در صحن مجلس اجرایی می‌شود.

وی افزود: در طی سا‌ل‌های بعد از انقلاب انتخابات زیادی برگزار کردیم و امسال هم به دنبال برگزاری شکوهمند انتخابات هستیم و تمام تلاش خود را صورت می‌دهیم که این انتخابات بی‌نظیر برگزار شود تا ما نیز در مقابل مردم و خداوند متعال روسفید از عملکرد خود دفاع کنیم.

مقیمی با بیان اینکه شرایط فعلی ما از نظر بین‌المللی متفاوت از سال‌های گذشته بوده و حضور مردم از لحاظ امنیت ملی بسیار حائز اهمیت است، ابراز داشت: دولت هم به دنبال وفاق ملی و ایجاد همبستگی بیشتر بین آحاد مردم جامعه و کاهش فاصله‌ها است.

معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور خاطرنشان کرد: سیستم حکومتی ما بر مبنای مردم سالاری دینی است که رهبری با رای غیرمستقیم، رئیس جمهور و نمایندگان نیز با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و اگر مدعی شویم جزء کشورهایی هستیم که دموکراسی به طور کامل در آن اجرا می‌شود واقعیتی قابل دفاع است.

این مسئول تاکید کرد: حضور مردم و تکیه بر احکام اسلامی بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشروعیت بخشیده و آن را از سایر حکومت‌های لائیک و حکومت‌هایی که ظاهر دینی دارند کاملا متمایز کرده است.

وی گفت: برای اینکه انتخابات شکوهمندی برگزار کنیم باید این انتخابات قانونمند، رقابتی و پرشور باشد و صندوق رای را حق و امانت مردم بدانیم که ما باید از آن حفاظت و حراست کرده ضمن اینکه حقوق انتخاب شوندگان را هم باید به عنوان مجریان رعایت کنیم.

* تاکنون در هیچ نقطه‌ای وضعیت فوق‌العاده مشاهده نشده است

معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه باید رفتار مجریان و بازرسان وزارت کشور و ناظران شورای نگهبان به گونه‌ای باشد که در ذهن مردم شائبه طرفداری ایجاد نشود، متذکر شد: اگر مبنای قضاوت ما قانون باشد همه جا تصمیمات ما قابل دفاع خواهد بود.

مقیمی با بیان اینکه تاکنون در هیچ نقطه‌ای وضعیت فوق‌العاده مشاهده نشده است، توضیح داد: تامین امنیت انتخابات بر عهده وزارت کشور است که از طریق شورای امنیت کشور و شورای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها اجرایی می‌شود؛ بنابراین مسئول امنیت در استان‌ها به عهده استاندار و در شهرستان‌ها به عهده فرمانداران است.

معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور توصیه کرد، فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات منطقه و حوزه انتخابی خود را به خوبی شناخته و اشکالات و ایرادات انتخابات قبلی را بررسی و رفع کنند و برای هر ایراد و چالش طرح مورد نظر ارائه شود.

*دوست داریم در پایان انتخابات نه صندوق و نه حوزه ابطال شده داشته باشیم/اعضای ستاد انتخابات اجازه ندهند تخلفات تلمبار شده و به ابطال صندوق و حوزه بینجامد

این مسئول تاکید کرد: لازم است فرمانداران و بخشداران نسبت به مسائل حقوقی وقوف کامل داشته باشند و در صورت نیاز از مشاوران حقوقی بهره‌مند شوند تا مسئله حقوقی غیرقابل حلی باقی نماند.

وی بر آسیب شناسایی انتخابات قبلی، تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف، جلوگیری از ایجاد جو التهاب، افترا، دروغ و غیبت و ارتقاء جو اخلاقی انتخابات تاکید و اضافه کرد: با خلاف‌ها برخورد منطقی صورت گیرد و اعضای ستاد انتخابات اجازه ندهند تخلفات تلمبار شده و به ابطال صندوق و حوزه بیانجامد.

مقیمی گفت: دوست داریم در پایان انتخابات نه صندوق و نه حوزه ابطال شده داشته باشیم و تمام تلاش‌های ما در همین زمینه است تا بتوانیم از عملکرد خود دفاع کنیم.