فرمانداران و بخشداران امتحان می‌دهند
فرمانداران و بخشداران امتحان می‌دهند

سعید شبستری‌خیابانی عصر امروز در حاشیه همایش فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل در تبریز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: بنا به دستوری که از وزارت کشور دریافت کرده بودیم بلافاصله ستاد انتخابات را در استان تشکیل داده و تاکنون ۶ جلسه برگزار کرده‌ایم. وی افزود: یکی از مواردی […]

سعید شبستری‌خیابانی عصر امروز در حاشیه همایش فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل در تبریز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: بنا به دستوری که از وزارت کشور دریافت کرده بودیم بلافاصله ستاد انتخابات را در استان تشکیل داده و تاکنون ۶ جلسه برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: یکی از مواردی که روی آن تاکید داریم بحث آموزش است و هر قدر بتوانیم مجریان را با قوانین آشناتر کرده و تجربیات دوستان را در کنار هم قرار دهیم شاهد انتخابات موفق‌تری خواهیم بود.

شبستری با بیان اینکه ما به اصل امانتداری و احترام به رای مردم نیز اعتقاد مبرم داریم، ابراز داشت: باید هماهنگی و همدلی سایر دست اندرکاران و گروه‌های دخیل در انتخابات از جمله هیئت نظارت را هم جلب کنیم که طی جلسه‌ای که اخیرا با این هیئت برگزار کردیم قرارگیری قانون به عنوان ملاک و معیار اقدامات را مورد تاکید قرار دادیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات پرشور یادآور شد: تلاش می‌کنیم شاهد برگزاری رقابت انتخاباتی بسیار سالمی باشیم و همه طیف‌ها، احزاب و سلائق سیاسی فرصت برابر حضور داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: فضای سیاسی استان را طوری تبیین کرده‌‌ایم که گروه‌های مختلف با هم وفاق داشته و سعی کنند از اختلافات، درگیری‌ها و افراطی کاری‌ها پرهیز شود و افرادی که در گروه‌های مختلف تندروی می‌کنند به درستی مدیریت شده و دست از تنش‌زایی بردارند.

۹۰۰ خبر راجع‌به فعالیت کاندیداهای احتمالی در آذربایجان‌شرقی

وی تصریح کرد: بولتن‌های خبری مختلف تهیه می‌شود و تاکنون ۹۰۰ خبر راجع به فعالیت کاندیداهای احتمالی در استان از مجاری مختلف به وزارت کشور منتقل و فرم‌های تحلیل و ارزیابی داوطلبان نیز ارسال شده است.

شبستری خاطرنشان کرد: بحث پوشش مخابراتی و آنتن همراه اول برای شعب اخذ رای به صورت جدی توسط فرمانداران پیگیری می‌شود و شعبی که در گذشته مطرح بودند به عنوان شعب فرضی در نظر گرفته شده‌اند تا در نقاطی که مشکل پوشش مخابراتی وجود دارد به سرعت رفع شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: وظایف ادارات مختلف در قبال انتخابات تذکر داده شده تا از دخالت‌ها و اقدامات له یا علیه کاندیدایی به جد پرهیز کرده و در تامین امکانات، نیروی انسانی و پشتیبانی مناسب انتخابات تمام تلاش خود را صورت دهند.