علی اباذری روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز استاندارد در اردبیل افزود: تدوین استاندارد های جدید برای کالاها و خدمات نیازمند اصرار و مشارکت مردم است. وی بیان کرد: رویکرد سازمان ملی استاندارد این است که مشارکت مردم و نخبگان را برای تدوین استاندارد ها جلب کند چون تدوین استانداردهای جدید نیازمند تقاضا و مشارکت […]

علی اباذری روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز استاندارد در اردبیل افزود: تدوین استاندارد های جدید برای کالاها و خدمات نیازمند اصرار و مشارکت مردم است.

وی بیان کرد: رویکرد سازمان ملی استاندارد این است که مشارکت مردم و نخبگان را برای تدوین استاندارد ها جلب کند چون تدوین استانداردهای جدید نیازمند تقاضا و مشارکت مردم است.
وی گفت: در تدوین استاندارد ها باید با نگاه جهانی حرکت کرده و تولیدات خود را بر اساس استانداردهای بین المللی استاندارد سازی کنیم.

اباذری توجه به کیفیت و استاندارد را لازمه زندگی کنونی دانست و افزود: در سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ استاندارد ملی تدوین شده و این موضوع در تاریخ ۹۰ ساله استاندارد در کشور بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پایش کیفیت سالانه ۴۰۰ هزار مورد بازرسی و نمونه برداری از کالاها و خدمات انجام می شود ،ادامه داد: سال جاری ۵۰۰ هزار آزمون اوزان و باسکول در کشور انجام و ۸۰ هزار نازل سوخت مورد پایش قرار گرفته است.

وی بیانکرد: تاکنون در کشور ۲۷ هزار سند استاندارد ملی صادر شده است و مهم ترین هدف سازمان ملی استاندارد ارائه محصولات با کیفیت از سوی واحدهای تولیدی به مردم است.

در این آیین از ۱۷ واحد تولیدی برتر استان اردبیل در زمینه کنترل کیفیت کالا و خدمات تجلیل شد.