مهری ضمن بیان این مطلب گفت: انار خداآفرین از کیفیت خوبی برخوردار است و برگزاری جشنواره انار به منظور رقابت در میان باغداران جهت تولید محصولات با کیفیت می تواند راهکار موثری تلقی شود. وی گفت: استان آذربایجان شرقی دارای پتانسیل های بالایی در زمینه تولید گوشت سفید است که در صورت توسعه این بخش […]

مهری ضمن بیان این مطلب گفت: انار خداآفرین از کیفیت خوبی برخوردار است و برگزاری جشنواره انار به منظور رقابت در میان باغداران جهت تولید محصولات با کیفیت می تواند راهکار موثری تلقی شود.

وی گفت: استان آذربایجان شرقی دارای پتانسیل های بالایی در زمینه تولید گوشت سفید است که در صورت توسعه این بخش می تواند با کشورهای همسایه تجارت و داد و ستد داشته باشد.

مهری خاطر نشان کرد: در رابطه با فرآورده های لبنی هم امکانات خوبی در دسترس ما می باشد و می توانیم با افزایش تولید و کیفیت محصولات تولیدی ضمن تامین بازار داخلی، مازاد محصولات تولیدی را به کشورهای منطقه صادر نماییم.

وی افزود: علاوه بر فرآورده های لبنی استان ما می تواند در سایر موارد نیز صادرات خوبی داشته باشد، مثلاً در بحث صنایع تبدیلی در آذربایجان شرقی پتانسیل های خوبی داریم بخصوص از طریق منطقه آزاد ارس می توان با کشورهای همسایه مراودات بهینه ای داشته باشیم.

وی افزود: در سطح استان ۳۹۰ هکتار از اراضی باغی به کشت محصول انار اختصاص یافته است که از این مقدار ۱۷۵ هکتار آن در شهرستان خداآفرین قرار دارد.

نماینده شهرستان کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم به سرمایه گذاری های انجام شده برای احداث سد خداآفرین اشاره و گفت: با سرمایه گذاری های انجام شده، ۴۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان خداآفرین زیر کشت خواهد رفت.

وی افزود: شهرستان خداآفرین با وجود این ظرفیت بزرگ می تواند علاوه بر تامین نیازهای شهرستان و استان با توجه به موقعیت جغرافیای و مرزی خود محصولات خود را نیز صادر نماید.

فتحی پور گفت: شهرستان های خداآفرین، کلیبر و هوراند به دلیل وجود داشتن مکان های تاریخی، مناطق بکر و سرسبز و همچنین تنوع محصولات سنتی،کشاورزی و دامی می تواند به پایتخت گردشگری استان آذربایجان شرقی تبدیل شوند.

وی ادامه داد: امروز ما شاهد تعطیلی کارخانه های تولیدی هستیم و علت آن هم رکود در بازار است در صورتی که بازارهای ما تحریک نشود ، بحث تولید و اشتغال ما با مشکل جدی مواجه خواهد شد .