سهیل اسکندری در مورد کاهش مصرف شکر در محصولات غذایی اظهار کرد: حد مطلوب مصرف شکر برای افراد سالم کمتر از ۱۰% انرژی روزانه معادل حدود ۵۰گرم در روز است و باید در رژیم غذایی روزانه این مقدار رعایت شود. اسکندری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۶ واحد تولید کننده نوشابه گاز دار […]

سهیل اسکندری در مورد کاهش مصرف شکر در محصولات غذایی اظهار کرد: حد مطلوب مصرف شکر برای افراد سالم کمتر از ۱۰% انرژی روزانه معادل حدود ۵۰گرم در روز است و باید در رژیم غذایی روزانه این مقدار رعایت شود.

اسکندری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۶ واحد تولید کننده نوشابه گاز دار و ۳۴۰ واحد تولید کننده نوشیدنی میوه ای در کشور مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: در سال ۹۳ در راستای کاهش مصرف شکر بازنگری در ضوابط نوشیدنی میوه ای صورت پذیرفت که ۱٫۵ درصد میزان شکر مصرفی کم شد و ۵ درصد نیز میزان آبمیوه مصرفی در فرمولاسیون افزایش پیدا کرد.

معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو همچنین بیان کرد: براساس مصوبه کمیته فنی قانونی اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی که در راستای ارتقاء سلامت محصولات غذایی صورت پذیرفته است، کاهش مصرف شکر در نوشابه‌های گازدار به حداکثر ۹ درصد تقلیل یافته است.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو ضمن توصیه به عدم استفاده از نوشیدنی مالت طعم دار به‌دلیل مصرف بالای شکر در خصوص نوشیدنی‌های مالت بدون طعم به “ایفدونا” گفت: به‌دلیل عدم افزودن شکر با معیارهای تغذیه ای صحیح منطبق است.

اسکندری در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: در راستای کاهش مصرف شکر، واردات نوشابه‌های گازدار توسط سازمان غذا و دارو ممنوع شده است، ضمن اینکه کاهش مقدار شکر مجاز در نوشابه‌های انرژی زا، از دیگر دست آوردهای اقدامات سازمان غذا و دارو است.

وی با تاکید بر مصوبات کاهش شکر فرمولاسیون در شیرهای طعم دار و دسترهای لبنی، خبر از کاهش ۱۰ درصد شکر در فراورده‌های مذکور داد و عنوان کرد: حداکثر سقف شکر در شیرهای طعم دار از تاریخ اول دی امسال براساس ابلاغ اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی کاهش می‌یابد.

معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های خوراکی و آشامیدتی سازمان غذا و دارو در خاتمه از میزان قند مجاز در فراورده‌های یخی نیز سخن گفت، مبنی بر اینکه از تاریخ دهم دیماه سال جاری این عدد به ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.