ارتفاعات اردبیل سفیدپوش شد/خوشحالی زارعان از بارش‌های پاییزی
ارتفاعات اردبیل سفیدپوش شد/خوشحالی زارعان از بارش‌های پاییزی

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل با ورود یک سامانه سرد پاییزی که همراه با بارش مناسب باران در مناطق کم ارتفاع و بارش برف در مناطق با ارتفاع بیشتر بود، طی دیروز و امروز بیش از ۱۰ سانتی‌متر برف در قله سبلان و مناطق کوهپایه‌ای آن بر زمین نشست. در حالی در بیستمین […]

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل با ورود یک سامانه سرد پاییزی که همراه با بارش مناسب باران در مناطق کم ارتفاع و بارش برف در مناطق با ارتفاع بیشتر بود، طی دیروز و امروز بیش از ۱۰ سانتی‌متر برف در قله سبلان و مناطق کوهپایه‌ای آن بر زمین نشست.

در حالی در بیستمین روز از فصل پاییز، برف زمستانی و حریر سفید کوه سبلان را جلوه‌ای متفاوت بخشید که در برخی از روستاهای کوهپایه‌ای سبلان نیز هوایی سرد همراه با بارش برف حاکم شده است.

با بارش‌های روزهای اخیر در اکثر مناطق استان اردبیل کشاورزان خشنود از یک فصل کاری و زراعی مناسب خود را برای کشت و زرع آماده می‌کنند به طوریکه در مشگین‌شهر ۶۵ هزار هکتار از اراضی به کشت محصولات گندم و جو اختصاص یافته که در بهترین شرایط تا چند روز آینده عملیات کشت آغاز می‌شود.

اما با گرم شدن هوا طی دو روز آینده، اواخر هفته باز هم بارش‌های پاییزی به سراغ اهالی استان اردبیل می‌آید تا روزهای پایانی هفته هوای بارشی و سرد در این منطقه حاکم شود.