همایش منطقه‌ای مجریان انتخابات در تبریز برگزار می‌شود
همایش منطقه‌ای مجریان انتخابات در تبریز برگزار می‌شود

سعید شبستری با اعلام این خبر گفت: در این همایش فرمانداران، بخشداران و دست‌اندرکاران انتخابات استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان‌شرقی حضور خواهند داشت. وی محوریت این همایش را برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی برای اعضای ستادهای انتخابات استان‌ها عنوان کرد و گفت: آموزش‌های لازم توسط کارشناسان و تیم آموزشی ستاد انتخابات کشور ارایه خواهد […]

indexسعید شبستری با اعلام این خبر گفت: در این همایش فرمانداران، بخشداران و دست‌اندرکاران انتخابات استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان‌شرقی حضور خواهند داشت.

وی محوریت این همایش را برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی برای اعضای ستادهای انتخابات استان‌ها عنوان کرد و گفت: آموزش‌های لازم توسط کارشناسان و تیم آموزشی ستاد انتخابات کشور ارایه خواهد شد.

به گفته شبستری، تشریح و ارایه اصول، بیان راهبردها و سیاست‌های ستاد انتخابات کشور در برگزاری انتخابات، آشنایی با قوانین حقوقی انتخابات مجلس و مجلس خبرگان رهبری و همچنین بررسی پیشنهادها، آسیب‌ها و راهکارهای لازم جهت برگزاری هرچه باشکوه انتخابات از مباحث و عناوین مهم این همایش است.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی همچنین با بیان این که ۲۱ فرماندار و ۲۳ بخشدار مستقل در استان داریم، گفت: برای تسلط هر چه بیشتر فرمانداران و بخشداران به قانون انتخابات، آزمون سراسری در اواخر مهرماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این آزمون این است که مسوولان مربوطه با مطالعه دقیق و کامل قانون، آمادگی بیشتری نسبت به اجرای انتخابات داشته باشند.

شبستری با اشاره به این که آموزش مجریان انتخابات در برگزاری هرچه بهتر انتخابات موثر است، خاطرنشان کرد: مقدمات کار را باید به نحوی فراهم کنیم که اولین انتخابات دولت یازدهم، به نحو مطلوب صورت بگیرد.