سرمایه‌گذاری ترک‌ها در منطقه آزاد ارس آسان است
سرمایه‌گذاری ترک‌ها در منطقه آزاد ارس آسان است

محسن خادم عرب‌باغی در جلسه با هیئت اقتصادی کشور ترکیه با اشاره به مزیت‌های سودآور سرمایه‌گذاری در ارس، اظهار داشت: ارس فرصتی بی‌نظیر برای حضور سرمایه‌گذاران ترک است. وی با بیان اینکه همواره کالاهای ترکیه نسبت به کالاهای بی‌کیفیت سایر کشورها از مقبولیت نسبی در ایران برخوردار بوده است، گفت: با تاکید بر تولید برندهای […]

محسن خادم عرب‌باغی در جلسه با هیئت اقتصادی کشور ترکیه با اشاره به مزیت‌های سودآور سرمایه‌گذاری در ارس، اظهار داشت: ارس فرصتی بی‌نظیر برای حضور سرمایه‌گذاران ترک است.

وی با بیان اینکه همواره کالاهای ترکیه نسبت به کالاهای بی‌کیفیت سایر کشورها از مقبولیت نسبی در ایران برخوردار بوده است، گفت: با تاکید بر تولید برندهای برتر دنیا در ارس و تامین بخشی از نیازهای بازار ایران و صدور به کشور هدف توسط سرمایه‌گذار خارجی و به خصوص ترک‌ها، تولید و صادرات در ارس آسان و سودآور است.

وی همچنین تولید بخشی از کالا در یک کشور و تکمیل آن در کشور دیگر را سرمایه‌گذاری کم هزینه و پرسود برای فعالان اقتصادی ایران و ترکیه عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایران و ترکیه همواره با موفقیت همراه بوده و این مهم در ارس مشهود است.

وی اظهار داشت: مزیت‌های رقابتی، گمرکی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس، فرصتی طلایی برای کسب سود بیشتر و گشایش بازارهای جدید و ایجاد تنوع در تولید است.

عرب‌باغی در بخش دیگر سخنان خود بازار مصرف ۷۵ میلیون نفری ایران و شرایط قانونی و مشوق‌های سرمایه‌گذاری در ارس و همچنین شرایط فرهنگی و اقتصادی و موقعیت جغرافیایی ایران و ترکیه را یادآور شد و افزود: علاوه بر مزیت‌های قانونی و منطقه‌ای، وجود انرژی، نیروی کار متخصص و مواد اولیه ارزان قیمت در ایران نسبت به کشورهای خارجی، فرایند بازاریابی، تولید و صادرات را سهل و سریع‌تر کرده است.

وی با تاکید بر لزوم تولید محصولات باکیفیت در ارس، تولید و مونتاژ کالاهای مطرح دنیا و توجه به موضوع برندسازی و جلب رضایت مشتریان را مهم ارزیابی کرد و گفت: از هرگونه فعالیت اقتصادی صادرات محور و مطابق با استانداردهای جهانی حمایت می‌کنیم.

هیئت اقتصادی ترکیه با حضور ۲۱ نفر از فعالان اقتصادی این کشور از جمله رئیس و اعضای بازرگانان و صنعتگران ایرانی مقیم ترکیه (ایصیاد)، رئیس شورای مشترک بازرگانی ترکیه و ایران، رئیس و اعضای انجمن کارآفرینان و بازرگانان سیواس (سیوگیاد) و شرکت‌های فعال در عرصه‌های تجارت، خودروسازی، مواد غذایی، فولاد، لوازم پزشکی، راه و مسکن، نساجی، گردشگری، پوشاک، مشاوره اقتصادی، مبلمان و فناوری اطلاعات و ارتباطات ضمن بازدید از مراکز صنعتی و کارخانه‌های فعال و در حال احداث ارس و جلسه با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با فرایندهای سرمایه‌گذاری در این منطقه آزاد آشنا شدند.