پخش عزاداری ۲۰۰ نقطه کشور از تلویزیون
پخش عزاداری ۲۰۰ نقطه کشور از تلویزیون

تاسیس ۱۱ هزار ۶۲۸ هیئت مذهبی جدید در کشور در طول یک سال گذشته اعزام ۴۰ هزار مبلغ برای آیین‌های عزاداری در کشور / پخش عزاداری ۲۰۰ نقطه کشور از تلویزیون مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور از اعزام ۴۰ هزار مبلغ برای آیین‌های عزاداری در کشور و پخش عزاداری ۲۰۰ نقطه کشور از […]

تاسیس ۱۱ هزار ۶۲۸ هیئت مذهبی جدید در کشور در طول یک سال گذشته
اعزام ۴۰ هزار مبلغ برای آیین‌های عزاداری در کشور / پخش عزاداری ۲۰۰ نقطه کشور از تلویزیون

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور از اعزام ۴۰ هزار مبلغ برای آیین‌های عزاداری در کشور و پخش عزاداری ۲۰۰ نقطه کشور از تلویزیون خبر داد و گفت: از محرم پارسال برای ۱۱ هزار هیئت مذهبی مجوز فعالیت صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، رضا معممی‌مقدم عصر امروز در همایش روسای هیئت‌های عزاداری مراغه اظهار داشت: تعداد هیئت‌های عزاداری کشور از ۸۰ هزار به ۹۱ هزار و ۶۲۸ هیئت در سال‌جاری افزایش یافته است.

وی افزود: ۴۱ درصد هیئت‌های مذهبی کشور در مساجد، ۲۳ درصد در حسینیه‌ها و مابقی در بقاع متبرکه، تکایا و منازل فعالیت می‌کنند.

معممی‌مقدم، از اعزام ۴۰ هزار مبلغ برای آیین‌های عزاداری در کشور خبر داد و گفت: مبلغان اعزامی براساس کتاب ره توشه در موضوعات دشمن‌شناسی، ایثار و شهادت، بصیرت عاشورایی، امر به معروف و نهی از منکر، نماز و شرایط کنونی کشور سخنرانی می‌کنند.

وی از برگزاری آیین‌های مذهبی در ۳۰۰ نقطه کشور خبر داد و افزود: از ششم محرم آیین‌های عزاداری ۲۰۰ نقطه کشور از تلویزیون پخش می‌شود.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: در آستانه محرم یک هزار همایش توجیهی در ۴۰۰ شهرستان برای مبلغان، مداحان و مسوولان هیئت‌های مذهبی برگزار شده است.

وی، یکی از رسالت‌های ستاد ساماندهی شئون فرهنگی را ریشه‌یابی و مهندسی معضلات مناسبتی دانست و اظهار داشت: شایسته و بایسته است که ستاد ساماندهی در صورت بروز مشکل، آن را ریشه‌یابی و از برخورد سطحی پرهیز کند.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی، مجموعه‌ای سیاست‌گذار با رویکرد فرهنگی است، افزود: در این ستاد باید در زمینه نذر فرهنگی در هیئت‌های مذهبی برنامه‌ریزی شود.