مدیرکل تشکل های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی:۹۱ هزار هیات مذهبی متراکم ترین شبکه اجتماعی کشور است
مدیرکل تشکل های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی:۹۱ هزار هیات مذهبی متراکم ترین شبکه اجتماعی کشور است

رضا معممی مقدم، شامگاه شنبه در آیین همایش عاشوراییان مراغه در حسینیه موسی بن جعفر (ع) این شهرستان با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۶۲۹ هیات مذهبی از سال گذشته در کشور تاسیس شده است، افزود: هیات های مذهبی و فعالیت های آن در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی و آموزه های ائمه اطهار (ع) […]

رضا معممی مقدم، شامگاه شنبه در آیین همایش عاشوراییان مراغه در حسینیه موسی بن جعفر (ع) این شهرستان با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۶۲۹ هیات مذهبی از سال گذشته در کشور تاسیس شده است، افزود: هیات های مذهبی و فعالیت های آن در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی و آموزه های ائمه اطهار (ع) تشکیل می شود.
وی اظهار کرد: هیات های مذهبی شبکه ای متراکم هستند که از دیرباز در فرهنگ ایرانی اسلامی نفوذ کرده و مهمترین نتیجه آن در پیروزی انقلاب اسلامی ایران مشاهده شده است.
مدیرکل تشکل های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: با توجه به اینکه جوانان و نوجوانانی که در مجالس هیات های مذهبی شرکت می کنند از آسیب های اجتماعی مصون می مانند، بنابراین توسعه و ترویج مجالس عزاداری از اولویت های اساسی جمهوری اسلامی است.
معممی مقدم، ادامه داد: از توصیه های رهبری به شعرای مذهبی و مداحان، سرودن و خواندن شعرهای جدید در حال و هوای جامعه و فرزند زمان بودن است.
وی یادآوری کرد: فرزند روز بودن به معنای رجوع نکردن به گذشته نبوده بلکه در آمیختن آموزه های گذشته با داشته های امروزی است.
مدیرکل تشکل های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: به منظور جلوگیری از بروز بدعت های مختلف در آیین های عزاداری باید از افراط گرایی مذهبی دوری کرد.
معممی مقدم، با اشاره به اینکه اکنون با توجه به فهم و بلوغ جامعه باید نذر فرهنگی را جایگزین نذر مادی کرد، افزود: در محرم سال جاری حدود ۴۰ هزار مبلغ برای تشریح اهداف قیام امام حسین (ع) با همکاری حوزه علمیه قم به نقاط مختلف کشور اعزام می شوند.
وی اظهار کرد: تشریح فرهنگ ایثار و شهادت، بصیرت عاشورایی، امر به معروف و نهی از منکر، برپایی نماز و اهداف قیام امام حسین (ع) مهمترین ماموریت مبلغان در این اعزام ها بوده که آنان تبلیغ خود را براساس کتاب ره توشه انجام می دهند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه نیز در این آیین گفت: در سال گذشته در این شهرستان مجوز فعالیت ۱۲ هیات مذهبی صادر شده که تمامی این مجوزها برای مناطق شهرک نشین این شهرستان است.
حجت الاسلام علی امیری، افزود: هم اکنون در این شهرستان ۱۵۴ هیات مذهبی فعالیت دارند که ۹۰ مورد از آن ها دارای مجوز بوده و سیاست این اداره به همراه شورای هیات های مذهبی و انجمن مداحان و شعرای مراغه، ثابت نگهداشتن تعداد هیات های مذهبی در سطح شهر است.
وی اظهار کرد: جلوگیری از بروز بدعت ها از دیگر اهداف این اداره و سازمان های زیر نظر آن بوده که در این راستا سعی می شود از برگزاری آیین هایی که خارج از آموزه های اسلامی و روایت های مستند به عزاداری ها باشد، جلوگیری کرد.
حجت الاسلام امیری، مهمترین مشخصه یک بدعت را جدایی با آرمان های قیام امام حسین (ع) عنوان کرد و یادآور شد: شورای هیات های مذهبی و انجمن شعرا و مداحان این شهرستان در راستای هماهنگی آیین ها و عزاداری هیات های مذهبی با این آیین ها تشکیل شده است.