فرماندار مراغه:  مهارت محوری دانشگاه جامع بیشترین تاثیر را در بازار کار دارد
فرماندار مراغه:  مهارت محوری دانشگاه جامع بیشترین تاثیر را در بازار کار دارد

ظفر محمدی، روز شنبه در آیین دیدار کارکنان واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی این شهرستان با وی، افزود: اگر دانشگاه به سمت مهارت آفرینی در کنار ارایه آموزش های علمی حرکت کند، دانشجویان بعد از دانش آموختگی موفقیت های بیشتری در نقش اجتماعی خود در جامعه کسب می کنند. وی اظهار کرد: ماهیت شکل گیری […]

ظفر محمدی، روز شنبه در آیین دیدار کارکنان واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی این شهرستان با وی، افزود: اگر دانشگاه به سمت مهارت آفرینی در کنار ارایه آموزش های علمی حرکت کند، دانشجویان بعد از دانش آموختگی موفقیت های بیشتری در نقش اجتماعی خود در جامعه کسب می کنند.
وی اظهار کرد: ماهیت شکل گیری دانشگاه جامع علمی و کاربردی در این راستا بوده که فعالیت و ارایه خدمات واحدهای آموزش عالی تاثیر مستقیمی در موفقیت بازار کار ایفا کند.
فرماندار مراغه با بیان اینکه توسعه کارآفرینی، مهارت محوری و در نهایت رشد اقتصاد کشور ارتباط مستقیمی با افزایش امنیت و آرامش روانی جامعه دارد، یادآور شد: دانشجویان باید در کنار فراگیری آموزش، آموخته های خود را مانند در عرصه بیرون از محیط دانشگاه بکار گیرند.
محمدی، ادامه داد: رشد علمی و فرهنگی هر جامعه نیاز اصلی برای توسعه جامعه بوده که هم اکنون تمامی دانشگاه ها در این راستا قدم برمی دارند.
رییس مرکز آموزش علمی کاربردی صنایع غذایی مراغه نیز در این آیین گفت: واحدهای جامع علمی و کاربردی این شهرستان به دنبال ایجاد مرکز رشد این دانشگاه ها در مراغه هستند.
کریم رحیم پورمقدم، افزود: هم اکنون این طرح در حال اخذ مجوزهای لازم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این ارتباط بوده که پس از تشکیل، تمامی واحدهای دانشگاهی خدمات مربوط به این مرکز را به صورت متمرکز در راستای کارآفرینی و افزایش سطح تولید این شهرستان انجام می دهند.
وی اظهار کرد: هدایت دانش اموختگان به سمت ایجاد واحدهای تولیدی در تمامی مراحل از ایده تا طرح، از اهداف تشکیل مرکز رشد است.
رییس مرکز آموزش علمی کاربردی صنایع غذایی مراغه یادآور شد: هم اکنون در این شهرستان سه مرکز علمی کاربردی شامل صنایع غذایی، بازرگانی و واحد مراغه فعال است که در این واحدها بیش از یک هزار دانشجو فعالیت می کنند.
رحیم پورمقدم، افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی با شعار هر شغل یک رشته دانشگاهی از سال ۷۲ وارد عرصه آموزش کشور شده و هم اکنون دارای یک هزار و ۲۰۰واحد دانشگاهی است که در این واحدها ۸۰۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.
وی گفت: فعالیت در کار همزمان با آموزش از ویژگی مهم اموزش های این دانشگاه بوده و تمامی مدرسان و اساتید این دانشگاه در عرصه های مختلف صنعت، تولید و خدمات حداقل سابقه ای سه ساله در این ارتباط دارند.