اقتصاد مقاومتی به حداقل رساندن آسیب‌های اقتصاد است نه ریاضت‌کشی
اقتصاد مقاومتی به حداقل رساندن آسیب‌های اقتصاد است نه ریاضت‌کشی

داود بهبودی امروز در حاشیه نخستین جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: هدف این ستاد تحقق سیاست‌های کلانی است که توسط رهبری برای اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده و طبق شیوه‌نامه اعلامی اعضای آن متشکل از دستگاه‌های اقتصادی، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و تشکل‌های مربوطه است. وی افزود: […]

indexداود بهبودی امروز در حاشیه نخستین جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: هدف این ستاد تحقق سیاست‌های کلانی است که توسط رهبری برای اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده و طبق شیوه‌نامه اعلامی اعضای آن متشکل از دستگاه‌های اقتصادی، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و تشکل‌های مربوطه است.

وی افزود: ما از سال گذشته تدوین سند تدبیر و توسعه استان را آغاز کرده‌ایم که برای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است و قصد داریم برنامه‌های این سند را با برنامه‌های ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی متناظرسازی کنیم، در نتیجه می‌توان گفت آذربایجان‌شرقی در این جهت یک سال از سایر استان‌ها پیش افتاده است.

یکی از مولفه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی اشتغال است

بهبودی اذعان داشت: یکی از مولفه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی اشتغال است که از یک طرف نبود سرمایه در گردش و از طرف دیگر دپو و انبار کالاهای تولید شده که موفق به بازاریابی نشده‌اند منجر به تبدیل آن به یک پدیده پیچیده شده است که باید بعد از بازاریابی به تامین سرمایه در گردش و احیای تولید واحدها بپردازیم.

این مسئول ادامه داد: اقتصاد مقاومتی تنها برای ما نیست و نسخه‌ای است که برای کل کشور نوشته شده و اگر بخواهیم در چند جمله خلاصه کنیم باید بگوییم اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت نیست بلکه هدف آن به حداقل رساندن میزان آسیب‌پذیری اقتصاد است تا بتوانیم وضعیت اقتصادی کشور را در برابر فشارهای بیرونی مقاوم کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به موارد مذکور توجه به توان داخل و افزایش صادرات باید در دستور کار قرار گیرد که باید در اولویت‌بندی برنامه‌های سند تدبیر و توسعه لحاظ شود.

وی بر حضور حداکثری اصحاب رسانه، کمک ویژه آنان در انعکاس اخبار، همراه کردن مردم با برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و اشاعه فرهنگ مصرف تولید داخلی تاکید و تصریح کرد: همیشه در بحث اطلاع‌رسانی دچار ضعف بوده‌ایم و هیچگاه نتوانسته آن آنطور که باید موارد لازم را به گوش توده‌های مردم برسانیم.

بهبودی ابراز داشت: چالش اصلی برنامه‌های قبلی نبود نظام پایش بود که بخشی از نارسایی‌ها و اتفاقات را در پنجره واحد حل می‌کنیم و انعطافی که لازم است بین دستگاه‌ها باشد به وجود آمده و هر قدر بتوانیم این انعطاف را افزایش می‌دهیم تا نهایت استفاده را از اختیاراتی که مرکز می‌‌دهد ببریم.

این مسئول تاکید کرد: هر قدر اهتمام شود دستگاه‌ها برای ماموریت‌های خود برای ایجاد اشتغال تلاش کرده و سطح رفاه و نشاط اجتماعی را افزایش دهند شاهد پیامدهای مثبت آن خواهیم بود.