در بهار امسال موسسات فعال در عرصه تربیت خلبان با افزایش ۴۰ هزار تومانی شهریه برای هر ساعت پرواز صدای اعتراض دانشجویان بلند کردند و با طرحی ناگهانی حضور در این کلاس ها را از ۳۷۰ هزار تومان به ۴۱۰ هزار تومان افزایش دادند. هرچند پس از این اتفاق اعتراض ها باعث شد قول هایی […]

در بهار امسال موسسات فعال در عرصه تربیت خلبان با افزایش ۴۰ هزار تومانی شهریه برای هر ساعت پرواز صدای اعتراض دانشجویان بلند کردند و با طرحی ناگهانی حضور در این کلاس ها را از ۳۷۰ هزار تومان به ۴۱۰ هزار تومان افزایش دادند.

هرچند پس از این اتفاق اعتراض ها باعث شد قول هایی مبنی بر کاهش دوباره نرخ ها داده شود اما این امر نیز اتفاق نیفتاد تا در روزهای ابتدایی پاییز امسال بار دیگر نرخ ها دستخوش تغییر شوند و از ۴۱۰ هزار تومان این بار به ۴۵۰ هزار تومان هزینه برای هر ساعت پرواز برسند.

این افزایش نرخ ها باعث شد دانشجویان خلبانی دست به دامان عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری شوند و وی نیز این نامه را به خداکرمی معاون امور هوانوردی خود ارجاع دهد.

در این نامه که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار گرفته دانشجویان از معاون آخوندی خواسته اند با توجه به قرار گرفتن در فضای پس از تحریم و البته ثابت ماندن نرخ سوخت در ماه های گذشته در مقابل این افزایش نرخ ها بایستد در غیر این صورت امکان ادامه دوره برای بسیاری از این دانشجویان وجود نخواهد داشت. باید دید آیا سازمان هواپیمایی به این موضوع واکنشی جدی نشان می دهد یا دانشجویان خلبانی باید بار دیگر خود را با نرخ های جدید وفق دهند.