محمدحسین برخوردار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تولید شش ماهه به دلیل از دست دادن بازارهای فروش نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، اظهار کرد: ما تولیدمان را وابسته به میزان فروش داخلی و صادرات کردیم، و بر همان اساس تولید صورت می‌گیرد. وی با بیان اینکه در این مدت بازارهای صادراتی […]

محمدحسین برخوردار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تولید شش ماهه به دلیل از دست دادن بازارهای فروش نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، اظهار کرد: ما تولیدمان را وابسته به میزان فروش داخلی و صادرات کردیم، و بر همان اساس تولید صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این مدت بازارهای صادراتی را تقویت کرده‌ایم، ادامه داد: در حوزه صادرات تنباکو پیشرفت‌های خوبی را داشته‌ایم، همچنین در مورد توتون صادرات به روسیه بسیار موفق بوده است.

مدیرعامل شرکت دخانیات در رابطه با صادرات سیگارت نیز، گفت: در حال حاضر صادرات خوبی از سیگارهای تولیدی به کشورهای عراق و افغانستان داریم که در تلاشیم بازارهای صادراتی خود را گسترش دهیم.

برخوردار با بیان اینکه در مدت اخیر هزینه‌های تولید سیگار شرکت دخانیات افزایش یافته است، اظهارکرد: با این وجود تاکنون افزایش قیمتی صورت نگرفته و فعلا هم برنامه‌ای برای این کار نداریم.

وی با تاکید بر اهمیت مبارزه با قاچاق در حوزه سیگار، گفت: در این رابطه با همکاری‌هایی را با ستاد مبارزه با قاچاق کالا آغاز کرده‌ایم و در تلاشیم بتوانیم قاچاق را کاهش و از سوی دیگر صادرات را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت دخانیات همچنین از برنامه این شرکت برای کاهش نیکوتین و قطران سیگارهای تولیدی کشور که دو ماده زیان‌آور در سیگار هستند، خبر داد و افزود: در این راستا با کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی وارد مذاکره شده‌ایم تا بتوانیم به راهکاری برای کاهش نیکوتین و قطران موجود در سیگار برسیم.

به گفته برخوردار، میزان تولید سیگار در سال جاری نیز حدود ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته و در شش ماهه نخست سال جاری ۳٫۶ میلیارد نخ سیگار تولید شده است.

وی تصریح کرد: در برنامه‌ داریم که بتوانیم تا پایان سال جاری تولید خود را به تعداد ۱۲ میلیارد نخ سیگار برسانیم.