نقش مخرب ماهواره در انحراف نسل جوان
نقش مخرب ماهواره در انحراف نسل جوان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مرسلی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با گرامیداشت روز جهانی کودک و تبریک این روز به کودکان و اولیای آنها و با تشکر از متولیان امور تربیت کودکان در کشور به ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به […]

یریحجت‌الاسلام والمسلمین حسن مرسلی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با گرامیداشت روز جهانی کودک و تبریک این روز به کودکان و اولیای آنها و با تشکر از متولیان امور تربیت کودکان در کشور به ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به نقش پدر و مادران در تربیت کودکان اشاره کرد و اظهار داشت: پدر و مادر موظف هستند به کودکان به عنوان یک امانت الهی نگاه کرده و در تربیت صحیح آنها اهتمام ویژه به خرج دهند.

خطیب جمعه مهربان تصریح کرد: والدین باید طوری با فرزندان خود رفتار کنند که بین آنها علاوه بر رابطه پدر و فرزندی  و مادر و فرزندی؛ رابطه دوستی نیز وجود داشته باشد.

وی با اشاره به نقش مخرب ماهواره در انحراف نسل جوان، اظهار امیدواری کرد که قبل از ورود مسئولان قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی به بحث جمع‌آوری ماهواره، خود خانواده‌ها در این خصوص اهتمام داشته باشند و نسبت به جمع‌آوری ماهواره اقدام کنند.

مرسلی تأکید کرد: پخش رایگان برنامه از صدها شبکه ماهواره‌ای قطعاً با برنامه و هدف مشخصی است و نباید اجازه دهیم دشمن در جریان جنگ نرم موفق شده و جوانان ما را منحرف کند.

امام جمعه مهربان با اشاره به برگزاری جلسه با اعضای کانون‌های جوانان مساجد افزود: جوانان در این جلسه عنوان می‌کردند که هئیت امنای مساجد به آنها همکاری ندارند و همین مسئله در حضور کمرنگ جوانان در مساجد نقش مهمی دارد.

وی، شرکت مسئولان در نماز جمعه را ضروری دانسته و با تشکر از مسئولانی که در نماز جمعه حضور گسترده و فعالی دارند؛ به یکی از انتقادهای وارده جوانان نسبت به عملکرد مسئولان اشاره کرد و افزود: جوانان از این که مسئولان با وجود دعوت کتبی و حضوری از شرکت خشک و خالی در برنامه‌های جوانان و کانون‌های جوانان مساجد امتناع می‌کنند بسیار گله‌مند هستند.

امام جمعه مهربان با اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی در منطقه مهربان به ویژه در زمینه سونوگرافی، دندانپزشکی و امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی، خواستار عنایات مسئولان مربوطه در این زمینه شد.

خطیب جمعه مهربان به جلسات اخیر برگزار شده در بخشداری مهربان و موارد مطرح شده در خصوص برخی مسائل و مشکلات مطرح شده در این جلسه از جمله مشکلات بهداشتی و درمانی، کمبود امکانات تفریحی، ورزشی و اردوهای مختلف اشاره کرد و افزود: شهردار و ریاست شورای اسلامی شهر مهربان در این جلسات نکته مهمی را بیان کرده و تاکید کردند که مردم باید مسائل و مشکلات فوق را پیگیری کرده و از مسئولان در خصوص تحقق آنها روحیه مطالبه‌گری داشته باشند.

مرسلی، خواستار تهیه وسائط نقلیه برای انتقال نمازگزاران از شهرها و روستاهای اطراف برای شرکت در مراسم عبادی و سیاسی جمعه شد.

منبع:فارس