روایت گاردین از پسر ایرانی که ستاره می‌شود
روایت گاردین از پسر ایرانی که ستاره می‌شود

شکاری متولد ۱۰ خرداد ۷۷ است و یحیی گل‌محمدی در لیگ پانزدهم از این بازیکن به تناوب استفاده می‌کند. او در بازی‌های اخیر تیم ‌ملی جوانان هم توانسته ۵ گل بزند. جان دردن، فوتبال‌نویس آسیا در مطلب کوتاهی شکاری را اینگونه معرفی کرده است: «این هافبک تهاجمی پا به توپ بعد از اینکه توانست در […]

۲۲۹۰۴۶_۵۵۷شکاری متولد ۱۰ خرداد ۷۷ است و یحیی گل‌محمدی در لیگ پانزدهم از این بازیکن به تناوب استفاده می‌کند. او در بازی‌های اخیر تیم ‌ملی جوانان هم توانسته ۵ گل بزند.

جان دردن، فوتبال‌نویس آسیا در مطلب کوتاهی شکاری را اینگونه معرفی کرده است: «این هافبک تهاجمی پا به توپ بعد از اینکه توانست در رده‌های مختلف ملی توجه همه را جلب کند، به تازگی برای ذوب‌آهن بازی می‌کند. او می‌تواند جانشینی برای جواد نکونام افسانه‌ای باشد، هرچند بازی او تهاجمی‌تر است. موردی که نشان می‌دهد او حتی می‌تواند از مردی که ۶ سال در لالیگا و بیش از ۱۵۰ بار برای تیم ملی کشورش بازی کرد هم بهتر باشد. شکاری با وجود اینکه تنها ۱۷ سال سن دارد، برای تیم ملی امید ایران هم دعوت شده است. فوتبال ایران استعدادهای زیادی داشته، ولی همیشه آن طور که باید آنها را پرورش نداده است. شکاری می‌تواند یک مورد متفاوت باشد.»

فرانسه با ۴ بازیکن بیشترین نماینده را در این فهرست ۵۰ نفره دارد. برزیل، هلند و اسپانیا ۳ نفر، آرژانتین، آلمان، مکزیک، نروژ و ایتالیا ۲ نفر و بالاخره استرالیا، اتریش، بلژیک، کلمبیا، کرواسی، چک، دانمارک، فنلاند، یونان، ایران، ژاپن، مالی، مراکش، کره‌شمالی، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، روسیه، صربستان، اسلوونی، آفریقای جنوبی، کره‌جنوبی، سوئد و ترکیه یک نفر در این فهرست دارند. تمام ۵۰ بازیکن مورد اشاره متولد سال ۱۹۹۸ هستند.

مارتین اویدگارد، پدیده فوتبال نروژ که فصل گذشته به رئال مادرید پیوست هم در این فهرست حضور دارد. رئال مادرید توانست در رقابت برای جذب این بازیکن برنده شود و اویدگارد حتی چند بار برای تیم اصلی رئال در کنار رونالدو و بیل بازی کرده است.

دیگر نماینده رئال مادرید در این فهرست لوکا فرناندز است. لوکا یکی از پسران زیدان، اسطوره فوتبال فرانسه است که از کودکی در تیم‌های پایه رئال بازی کرده است. لوکا که با نام خانوادگی مادرش شهرت دارد، سال گذشته درون دروازه تیم زیر ۱۷‌ ساله‌های فرانسه درخشید و توانست قهرمان اروپا شود. او در نیمه‌نهایی سه پنالتی بازیکنان بلژیک را دفع کرد. در این فهرست نام یانیس هاجی، پسر گئورگی هاجی، ستاره سابق فوتبال رومانی هم دیده می‌شود. او مثل پدرش در پست هافبک تهاجمی بازی می‌کند و عضو تیم ویتورول رومانی است.

برادر دیان لوورن، مدافع کروات لیورپول هم در این فهرست حضور دارد. داور مهاجم است و برای دینامو زاگرب بازی می‌کند و انتظار می‌رود در جام‌جهانی زیر ۱۷ ساله‌ها که به‌زودی در شیلی برگزار می‌شود بدرخشد. نام جف آدلاید، مهاجم جوان فرانسوی آرسنال هم در این فهرست قرار داده شده است. مهاجمی که در بازی پیش‌فصل مقابل ولفسبورگ درخشید و ونگر گفت که او بازیکنی وی‍ژه است، ولی با وجود ترافیک خط حمله آرسنال بعید است که در مسابقات رسمی به او بازی برسد.

خسوس ماریمون کلمبیایی هم نام دیگر حاضر در این فهرست است که او را با یحیی توره مقایسه می‌کنند. او تابستان امسال دوره‌ای آزمایشی در اونسه کالداس، قهرمان جام لیبرتادورس گذراند و بعد از عقد قرارداد حالا تبدیل به بازیکن ثابت این تیم شده است. مربی این تیم که زمانی دستیار بی‌یلسا بوده معتقد است که ماریمون به‌زودی می‌تواند به یک تیم خوب اروپایی بپیوندد. فابیان بنکو یکی از بازیکنان تیم جوانان بایرن مونیخ است که توانست در تور آسیایی پیش فصل این تیم بدرخشد و حتی گواردیولا هم به تمجید از او پرداخته است. بنکو فعلا برای تیم دوم بایرن بازی می‌کند، چرا که گواردیولا معتقد است هنوز زود است که او برای تیم اصلی بازی کند. دیگر بازیکن آلمانی این فهرست فلیکس پاسلاک است که عضو بوروسیا دورتموند است و او را گوتزه جدید می‌نامند. انتظار می‌رود این هافبک تهاجمی سریع و تکنیکی به زودی بتواند برای تیم اصلی دورتموند بازی کند.

ورزش سه