۲۳ هزار دانش آموز همیار پلیس در مراغه
۲۳ هزار دانش آموز همیار پلیس در مراغه

جلیل اسلامی، روز چهارشنبه در همایش همیاران پلیس در تالار شهید بهشتی این شهرستان افزود: این تعداد دانش آموز با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی تمامی آموزش های لازم ترافیکی را فراگرفته اند. وی اظهار کرد: همیار پلیس طرحی برای افزایش مشارکت نقش دانش آموزان در جامعه بوده که در آن علاوه بر آموزش فرهنگ […]

جلیل اسلامی، روز چهارشنبه در همایش همیاران پلیس در تالار شهید بهشتی این شهرستان افزود: این تعداد دانش آموز با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی تمامی آموزش های لازم ترافیکی را فراگرفته اند.
وی اظهار کرد: همیار پلیس طرحی برای افزایش مشارکت نقش دانش آموزان در جامعه بوده که در آن علاوه بر آموزش فرهنگ های ترافیکی، دانش آموزان به سمت جامعه محوری هدایت می شوند.
مدیر آموزش و پرورش مراغه یادآور شد: دانش آموزان، اولیا، آموزش و پرورش و آموزش های ارایه شده، چهار محور هدف سامانه آموزشی کشور بوده که این نهاد هم اکنون به دنبال تحقق آن ها در آموزش نسل آینده است.
اسلامی، ادامه داد: آموزش به دانش آموزان برای کاهش آمار تصادف های رانندگی از مهم ترین برنامه های مشارکتی بین پلیس راهور و آموزش و پرورش است که طی سال جاری در مدارس اجرا می شود.
رییس پلیس راهور مراغه نیز در این آیین گفت: در مدت اجرای طرح همیار پلیس، آمار تصادف ها در جامعه، ۲۰ درصد و جرایم مربوط به خوردن و آشامیدن رانندگان پشت فرمان حدود ۹۷ درصد کاهش یافته است.
علی صادق زاده، افزود: کاهش آمار تصادف و تخلف ها با همت نسل تازه جامعه بوده و فرهنگ سازی در این زمینه با همکاری آموزش و پرورش و مشارکت پلیس راهنمایی و رانندگی محقق شده است.
شهرستان مراغه دارای ۴۳ هزار دانش آموز شامل حدود ۲۱ هزار دانش آموز دختر و ۲۲ هزار دانش آموز پسر بوده که در ۵۰۰ مدرسه شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند.
هم اکنون حدود ۳۱ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مدارس شهری و ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مدارس روستایی مشغول تحصیل هستند.