ایرن قهرمان بخش تیمی ورزشهای زورخانه ای آسیا شد
ایرن قهرمان بخش تیمی ورزشهای زورخانه ای آسیا شد

رقابت‌های ورزش‌های زورخانه‌ای روز اول در بخش تیمی با قهرمانی تیم ملی ایران در تبریز به اتمام رسیده و تیم افغانستان دوم و تاجیکستان و عراق به صورت مشترک در سکوی سوم این رقابت‌ها قرار گرفتند. تیم ایران در این رقابت‌ها ۲۳۷۶ امتیاز کسب کرده و با اقتدار به عنوان قهرمانی دست یافت. نفرات تیم […]

۱۳۹۴۰۷۱۵رقابت‌های ورزش‌های زورخانه‌ای روز اول در بخش تیمی با قهرمانی تیم ملی ایران در تبریز به اتمام رسیده و تیم افغانستان دوم و تاجیکستان و عراق به صورت مشترک در سکوی سوم این رقابت‌ها قرار گرفتند.

تیم ایران در این رقابت‌ها ۲۳۷۶ امتیاز کسب کرده و با اقتدار به عنوان قهرمانی دست یافت. نفرات تیم ملی زورخانه‌ای ایران عبارت از سیدجلال صالحی، علی جلیجو، سید سجاد موسوی، حسن رضایی و پژمان سکونتی بوده و مربی این تیم حمید رضا ترابی است.

پنجمین دوره مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی قهرمانی آسیا در تبریز در روز اول به رقابت‌های تیمی اختصاص داشت و در روز دوم این رقابت‌ها ورزشکاران رشته هنرهای فردی که شامل چرخ تیز، چرخ چمنی، سنگ، کباده، میل بازی و میل گیری سنگین است، پیگیری می‌شود. روز سوم نیز به کشتی پهلوانی اختصاص یافته است.

در این رقابت‌ها کشورهای ایران، پاکستان، اندونزی، قطر، مالزی، مغولستان، کره جنوبی، سریلانکا، تاجیکستان، تایلند، فیلیپین، نپال، افغانستان، عراق، هند، چین تایپه، کامبوج، امارات و بنگلادش حضور داشته و برای قهرمانی در رشته تیمی و انفرادی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به رقابت می‌پردازند.

اولین دوره این رقابت‌ها به میزبانی تهران برگزار شده و دوره‌های بعدی در کشورهای نپال و مالزی برگزار شده است.این مسابقات هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.