تبریز می تواند قطب تولید انیمیشن کشور باشد
تبریز می تواند قطب تولید انیمیشن کشور باشد

نصرالله جهانگرد در اولین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال و همراه تبریز که در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد با تاکید بر لزوم افزایش سرمایه گذاری های دولتی و غیر دولتی در حوزه ITو ICT گفت: بر اساس اطلاعاتی که در دست داریم ، با سرمایه گذاری هایی که در شهرستان های مختلف کشور در […]

نصرالله جهانگرد در اولین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال و همراه تبریز که در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد با تاکید بر لزوم افزایش سرمایه گذاری های دولتی و غیر دولتی در حوزه ITو ICT گفت: بر اساس اطلاعاتی که در دست داریم ، با سرمایه گذاری هایی که در شهرستان های مختلف کشور در این حوزه انجام داده ایم، توانسته ایم بیشتر از تهران به نتایج مطلوب و مدنظر دست یابیم.

وی افزود: تبریز ، قابلیت تبدیل شدن به قطب انیمیشن کشور را داراست و با اتخاذ سیاست های لازم برای جذب هرچه بیشتر بخش غیر بایستی دستیابی به این مهم هموارتر شود.

به گفته وی، دانشگاه هنر اسلامی تبریز در چند رشته مهم حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و هنرهای دیجیتالی، پیشرو سایر دانشگاه های کشور است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم توجه تمامی دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و دانشگاه ها به امر اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد: دانشگاه ها باید دانشگاه مهارت آفرین و کار آفرین باشند و فعالیت های خود را منحصر در آموزش صرف نکنند.

جهانگرد با اشاره به تلاش تمامی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران در ایجاد پارک های علم وفناوری و ارائه بسته های مشوق حمایتی ادامه داد: با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و به ویژه توسعه دامنه فضای مجازی، باید سعی کنیم که حرکت منفعلانه نداشته و بیش از پیش برای حیات در جهان، فعال باشیم.

وی با بیان اینکه توجه بیش از پیش به حوزه فناوری اطلاعات می تواند ارزش افزوده خوبی برای کشور به همراه داشته باشد، عنوان کرد: حوزه کشاورزی در ایده آل ترین شرایط می تواند ۱۱ درصد ارزش افزوده و ۱۷ درصد اشتغال داشته باشد. حوزه صنعت، ۴۰ درصد ارزش افزوده و ۳۵ درصد اشتغال و حوزه خدمات می تواند ۵۰ درصد ارزش افزوده و ۴۸ درصد اشتغال را برای کشور رقم بزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: با توجه به این سند، جمهوری اسلامی ایران باید جایگاه اول اقتصادی، علمی، فناوری و .. در منطقه را با حفظ هویت های اسلامی و انقلابی داشته باشد.

جهانگرد با تاکید مجدد بر لزوم توجه بیش از پیش به توسعه اقتصاد دانش بنیان تصریح کرد: مولفه های نظری اقتصاد دانش بنیان در کشور به خوبی تا کنون تبیین شده است ولی در اجرای آن هنوز به نتایج مطلوب و مدنظر خود دست نیافته ایم.

به گفته وی از مجموع ۹۳ سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی به دستگاههای مختلف اجرایی، بیش از ۱۸ مورد مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و بیش از ۴۸ مورد نیز به صورت غیر مستقیم با این حوزه ارتباط تنگاتنگی داشته است.