رئیس‌جمهور به وعده خود درباره احیای دریاچه ارومیه عمل کند
رئیس‌جمهور به وعده خود درباره احیای دریاچه ارومیه عمل کند

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری صبح امروز در جمع مردم عجب‌شیر با بیان اینکه در روز غدیر دین اسلام تکمیل شد خاطرنشان کرد: غدیر خم همواره با ولایت گره خورده و همه ما باید توجه لازم به این اصل مهم داشته باشیم. وی افزود: اگر در جامعه ای بهترین قوانین و مقررات باشد ولی آن جامعه از […]

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری صبح امروز در جمع مردم عجب‌شیر با بیان اینکه در روز غدیر دین اسلام تکمیل شد خاطرنشان کرد: غدیر خم همواره با ولایت گره خورده و همه ما باید توجه لازم به این اصل مهم داشته باشیم.

وی افزود: اگر در جامعه ای بهترین قوانین و مقررات باشد ولی آن جامعه از نعمت رهبری بهره‌مند نباشد آن جامعه ناقص است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: بهترین قوانین برای جوامع اسلامی قرآن است که عترت نیز مکمل آن است و ما شیعیان به این مسئله مفتخریم که قرآن و عترت را در کنار هم قبول داریم.

وی با اشاره به اینکه ملت‌ها و جوامع مختلف در فاجعه منا به بی‌کفایتی مقامات آل‌سعود پی بردند و دیدند که آل سعود لیاقت اداره موسم حج را ندارد، افزود: امیدواریم ملت‌ها، دولت‌ها را مجبور کنند تا نسبت به تجدید نظر در رابطه با اداره حرمین شریفین اقدام کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: هشدار رهبری باعث شد تا پیکرهای مطهر حاجیان را با عزت به کشور بفرستند، در واقع آل‌سعود با این حرکت عقب‌نشینی خود را اعلام کرد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ما باید به شیعه بودن و داشتن ولایت فقیه مفتخر باشیم، افزود: خداوند متعال وجود ولایت فقیه را در ایران ارزانی داشت که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی مردم کشور عزیزمان از این نعمت بزرگ بهره‌مند شوند.

آیت‌الله مجتهدشبستری ادامه داد: مردم ایران این حقیقت را درک کرده‌اند که وجود ولایت فقیه باعث آرامش و آسایش مردم  شده است.

وی خاندان پهلوی را رژیم فاسد برشمرد و افزود: در هشت سال دفاع مقدس رهنمودها و تدابیر امام خمینی (ره ) باعث شد تا ایران از این جنگ سربلند بیرون بیاید.

امام جمعه تبریز ادامه داد: بعد از رحلت حضرت امام خمینی (ره)، مدیریت و تدابیر مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم از ولایت فقیه باعث شد فتنه‌های بعد از انقلاب خنثی شوند.

وی در ادامه گفت: پکپارچگی مسئولان باعث می‌شود که مردم نیز با هم متحد شوند و برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی به این امر کمک می‌کند تا مردم به یکدیگر نزدیک‌تر شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بحران خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: با اکثر وزیران در این رابطه صحبت‌هایی شده است و باید رئیس‌جمهور به قول خود در این باره عمل کند و عملیات اجرایی این پروژه شتاب بیشتری به خود گیرد.

وی با بیان اینکه شهرستان عجب‌شیر بیشترین ضرر را از دریاچه ارومیه می‌بیند، خاطرنشان کرد: بحران دریاچه ارومیه فقط مختص یک استان نیست، با خشک شدن دریاچه ارومیه چند استان دیگر نیز متضرر خواهند شد و حیات این استان‌ها به خطر خواهد افتاد.

 آیت‌الله مجتهدشبستری در بخش پایانی سخنان خود گفت: جوانان و نوجوانان امروز در خطر تهاجم فرهنگی هستند و باید والدین مراقب فرزندان خود باشند تا مورد این حمله فرهنگی قرار نگیرند.

وی با درخواست از روحانی‌های محلات گفت: روحانی‌های محلات باید با برگزاری کلاس‌ها و همایش‌های روشنگری و بصیرتی نقشه دشمنان اسلام و کشور عزیزمان را نقش بر آب کنند.

فارس