زایمان طبیعی احترام به طبیعت و حقوق مادر باردار است
زایمان طبیعی احترام به طبیعت و حقوق مادر باردار است

استاد دانشگاه فیلندرز استرالیا گفت: زایمان طبیعی، احترام به طبیعت و حقوق مادران باردار و اعطای قدرت زنان برای تربیت جامعه ای بزرگ است که با این شیوه جایگاه اجتماعی و روانی زنان در جامعه نهادینه می شود. مریم بازرگان روز سه شنبه در همایش علمی با عنوان معرفی روش های نوین مراقبت از مادر […]

استاد دانشگاه فیلندرز استرالیا گفت: زایمان طبیعی، احترام به طبیعت و حقوق مادران باردار و اعطای قدرت زنان برای تربیت جامعه ای بزرگ است که با این شیوه جایگاه اجتماعی و روانی زنان در جامعه نهادینه می شود.

مریم بازرگان روز سه شنبه در همایش علمی با عنوان معرفی روش های نوین مراقبت از مادر در شهرستان مراغه افزود: هم اکنون در استرالیا برنامه ای جامع با عنوان ‘مراقبت از مادران، تداوم مراقبت محور’ (maternity care women centered continuity of care) در حال برگزاری است که عمده هدف این روش نوین، فرهنگ سازی برای زایمان طبیعی بوده و این برنامه هم اکنون در ایران نیز در حال اجراست.
وی اظهار کرد: تفاوت عمده این دو روش در کشور استرالیا و ایران این است که در کشور ما آموزش ها و یافته ها به صورت شواهد عملی به مادران در دوران قبل از بارداری و مرحله زایمان آموزش داده نمی شود.
استاد رشته فیزیولوژی، ماکولوژی و پاتولوژی دانشگاه فیلندرز استرلیا یادآور شد: اگر فرهنگ استفاده از خدمات زایمان در کشور نهادینه شود، در آینده علاوه بر کاهش هزینه های دولت برای عمل های جراحی سزارین، از ابتلا به بسیاری از بیماری های غیرواگیردار جلوگیری می شود.
بازرگان، ادامه داد: اگر بخواهیم جامعه ای قدرتمند داشته باشیم باید قدرت از دست رفته زنان به آن ها برگردانده شود و ایجاد زمینه برای رشد فرهنگ زایمان طبیعی در جامعه ضروری است.
استاد رشته فیزیولوژی، ماکولوژی و پاتولوژی دانشگاه فیلندرز استرلیا، گفت: سامانه مراقبتی نوین از مادران باردار در جهت افزایش رضایتمندی زنان و افزایش احترام و نوع بشر ایجاد شده و با توجه به تربیت نسل آینده در دامان مادران، افزایش قدرت آنها موجب افزایش قدرت جامعه نیز می شود.
بازرگان، آشنا نبودن جامعه از مضرات سزارین را عمده علت استفاده از این عمل جراحی عنوان کرد و افزود: اگر بتوان طبیعت زنان را به آنها آشنا کرد، خانم ها می توانند به راحتی زایمان طبیعی انجام داده و موجب تکامل زن شوند.
وی یادآوری کرد: عمل سزارین در مواقع ضروری برای نجات جان مادر و کودک ضروری است اما در زمان غیر ضروری در کوتاه مدت، بیماری زردی را برای کودکان ایجاد می کند و در دراز مدت نیز عوارضی مانند آسم، چاقی و دیابت نوع یک را برای نسل آینده تحمیل می کند.

منبع : ایرنا