تبریز به جمع گرانترین خانه‌ها پیوست +جدول
تبریز به جمع گرانترین خانه‌ها پیوست +جدول

گزارشات میدانی حاکی از آن است که قیمت مسکن در شهرهای بزرگی همچون تبریز کم‌تر از تهران نیست به طوری که بسیاری از خریداران گله‌مند از افزایش قیمت در این شهر هستند. براساس این گزارش؛ به گفته بسیاری از مشاوران املاک در این شهر به دلیل افزایش قیمت در برخی از مناطق تعداد معالات با […]

گزارشات میدانی حاکی از آن است که قیمت مسکن در شهرهای بزرگی همچون تبریز کم‌تر از تهران نیست به طوری که بسیاری از خریداران گله‌مند از افزایش قیمت در این شهر هستند.

براساس این گزارش؛ به گفته بسیاری از مشاوران املاک در این شهر به دلیل افزایش قیمت در برخی از مناطق تعداد معالات با کاهش ۱۰ درصدی روبرو شده و رکود خرید و فروش در این شهرها حاکم شده است.

در ادامه این گزارش یک مشاور املاک در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بازار رهن و اجاره همانند بازار خرید و فروش است گفت: متاسفانه به دلیل بالا بودن میزان اجاره ی مسکن در تبریز بسیاری از مستاجران در حومه شهرها مستقر شده اند و این موضوع برای کلان شهری همچون تبریز بسیار تاسف برانگیز است.

در همین راستا مشاور املاک دیگری گفت: رکود در خرید و فروش مسکن در تبریز حاکم شده و قیمت ها روز به روز در حال افزایش است.

براساس این گزارش، درحالی که بسیاری از مسولان به فکر برنامه‌ریزی برای مهاجرت معکوس هستند ولی متاسفانه دلالان نیز در این شهر جولان می‌دهند و همواره به فکر افزایش قیمت هستند.

این گزارش می‌افزاید: آپارتمان ۲۳۰ متری واقع در کوی ولیعصر فلکه مصدق ۵۰۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

همچنین واحدی ۱۰۰ متری واقع در شهرک مرزداران ۲۵ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

درهمین راستا واحدی به متراژ ۱۱۷ متر واقع در بلوک گلستان ۴۵۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.
براساس این گزارش واحدی دوبلکس به متراژ ۳۵۰ متر ۴۰ میلیون تومان ودیعه و ماهانه ۳ میلیون و۵۰۰ هزار تومان برای اجاره گذاشته شده است.

به نظر می‌رسد افزایش قیمت‌ها در بخش اجاره و نیز رکود در بازار خرید و فروش نه تنها در تهران بلکه در اکثر کلان شهرها همه گیر شده است.

جدول قیمت مسکن در تبریز

منطقه خرید وفروش رهن واجاره متراژ
کوی ولیعصر ۵۰۰ میلیون تومان ______ ۲۳۰ متر
شهرک مرزداران ۴۵۰ میلیون تومان ______ ۱۱۷
شهرک فرهنگیان ______ ۴۰ میلیون تومان ودیعه،۳میلیون و۵۰۰ هزار تومان اجاره ۳۵۰متر
ایلگلی ۴میلیارد و ۴۶۶میلیون تومان _____ ۴۰۶ متر