غلامرضا کریمی افزود: ماکویی از نظر اخلاقی، تکنیک فردی و تاکتیک های فنی بوکس، یک سر و گردن از سایر بازیکنان تیم ملی نوجوانان بالاتر است و این امر موجب شد تا کادر فنی وی را به عنوان کاپیتان انتخاب کنند. وی اظهار کرد: اکنون در حال برگزاری دومین مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی […]

۸۱۷۸۶۲۰۴-۷۰۲۰۹۵۶۲غلامرضا کریمی افزود: ماکویی از نظر اخلاقی، تکنیک فردی و تاکتیک های فنی بوکس، یک سر و گردن از سایر بازیکنان تیم ملی نوجوانان بالاتر است و این امر موجب شد تا کادر فنی وی را به عنوان کاپیتان انتخاب کنند.
وی اظهار کرد: اکنون در حال برگزاری دومین مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی نوجوانان در سالن شهید همت مجموعه شهید شیرودی تهران هستیم و تمرینات منسجم و هدفمندی را دنبال می کنیم.
کریمی اظهار کرد: در این مرحله از اردو ۱۸ بوکسور نوجوان کار خود را از روز جمعه گذشته (دهم مهر ماه جاری) آغاز کرده اند و ۲۱ روز در اردو خواهند بود.
وی بیان کرد: مراحل سوم و چهارم اردوی آمادگی نیز به ترتیب برگزار می شود تا در نهایت ۱۳ بازیکن برای انتخاب نهایی تیم ملی مورد تایید کادر فنی قرار بگیرند.
وی در ادامه گفت: تا پایان سال چندین تورنمنت بین المللی خارج از کشور به میزبانی کشورهای مختلف برگزار می شود که سعی داریم تیم نوجوانان را بنا به صلاحدید فدراسیون بوکس ایران در یکی از این مسابقات شرکت دهیم.
کریمی ادامه داد: استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه یکی از استان های صاحب نام در رشته بوکس است و بیش از ۳۰ سال است از نزدیک با قهرمانان بوکس استان آشنایی دارم.
به گزارش ایرنا، مهدی ماکویی ۱۶ سال سن دارد و در مقطع متوسطه دبیرستان مالک اشتر ارومیه در رشته تربیت بدنی تحصیل می کند و از هشت سالگی به همراه برادرش هادی ماکویی فعالیت در رشته بوکس را زیر نظر طاهر جباری (قهرمان بوکس آسیا) آغاز کرده است.
این بوکسور نوجوان شهریور ماه امسال در مسابقات بوکس نوجوانان ایران به میزبانی استان ایلام مدال طلا و مقام قهرمانی کشور را از آن خود کرده است.
بوکس از جمله رشته های رزمی می باشد که در آذربایجان غربی قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد و در سالهای اخیر پیشرفت خوبی داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته است.
از بهمن سال گذشته تاکنون پنج بوکسور به نامهای هادی ماکویی در وزن ۶۴ کیلوگرم، امین بخشی زاده در ۶۹ کیلوگرم، وحید ابراهیمی در ۹۱ کیلوگرم و یونس حسن پور در وزن ۸۱ کیلوگرم و مهدی ماکویی در نوجوانان به اردوهای تیم ملی دعوت شده اند.
طاهر جباری، حسین مادردوست، محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی پوش آذربایجان غربی هستند که از دهه های ۵۰ تا ۸۰ موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین المللی برای ایران اسلامی شده اند