در پی اعتراض باشگاه الهلال عربستان، کنفدراسیون فوتبال آسیا داور دیدار این تیم با الاهلی را تغییر داد. به گزارش صراط، شب گذشته ابلاغی به علیرضا فغانی رسید که به موجب آن وی دیگر دیدار تیم‌های فوتبال الهلال عربستان و الاهلی امارات را سوت نخواهد زد. این اتفاق پس از آن رخ داد که باشگاه […]

در پی اعتراض باشگاه الهلال عربستان، کنفدراسیون فوتبال آسیا داور دیدار این تیم با الاهلی را تغییر داد.

به گزارش صراط، شب گذشته ابلاغی به علیرضا فغانی رسید که به موجب آن وی دیگر دیدار تیم‌های فوتبال الهلال عربستان و الاهلی امارات را سوت نخواهد زد.

این اتفاق پس از آن رخ داد که باشگاه الهلال، اعتراض خود را به کمیته داوران AFC نسبت به انتخاب فغانی اعلام کرد و به دنبال آن کنفدراسیون فوتبال آسیا داور این بازی را تغییر داد. این مسابقه قرار است ۲۸ مهر برگزار شود.

علیرضا فغانی در گفت‌و‌گو با تسنیم این موضوع را تایید کرد.

تابع نظر AFC هستم/ تصمیم گرفته شده به سود تیم داوری ایرانی است

فغانی همچنین به فارس گفت: قطعا تصمیمی که گرفته شده به صلاح تیم داوری ایرانی بوده است.

او گفت: من در این خصوص صحبتی ندارم و حرفی هم نمی زنم.

وی ادامه داد: همیشه و در هر حالی تابع تصمیم فدراسیون فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده و هستم و الان هم نظری در این خصوص ندارم. البته قطعا تصمیمی که گرفته شده است به صلاح تیم داوری بوده است.

این اتفاق در حالی رخ داد که رسانه‌های عربستانی و سایت باشگاه الاهلی امارات امروز صبح نام تیم داوری را تیم ایرانی عنوان کرده بود.

نصیرزاده: کنفدراسیون فوتبال آسیا حساسیت‌ها را کم کرد

هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوری فوتبال کشورمان در این خصوص به تسنیم گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته حساسیت‌ها را کم کند وگرنه توانمند‌ی‌های فغانی بر کسی پوشیده نیست. این یک تفاهم نانوشته است که برای بازی‌های تیم‌های ایرانی داور عرب قضاوت نکند و بازی تیم‌های عربی را هم داور ایرانی سوت نزند.

وی ادامه داد: بدون اینکه لابی قدرتمندی در AFC  داشته باشیم توانسته‌ایم کاری کنیم که داوران کشورهای عربی بازی‌های ایران را قضاوت نکنند که مسئله مهمی است. این موضوع نوعی کنار آمدن است. گرفتن داوری این دیدار از فغانی به خاطر کم کردن حساسیت‌ها بوده است.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان اظهار داشت: فغانی جزو داوران درجه یک آسیا به شمار می‌رود که فینال جام ملت‌های آسیا را قضاوت کرده است. اگر انتقادهایی که از او در ایران می‌شود را نادیده بگیریم می‌بینید که فغانی در صحنه بین‌المللی داور ممتازی است.