علی رمضان پور در رابطه با آتش سوزی گفت: این مقدار جنگل در دو حادثه آتش سوزی در مناطق حفاظت شده روستای گولک این شهرستان در دو روز گذشته طعمه حریق شده است و هر ساله شاهد آتش‌سوزی جنگل‌های پیرانشهر هستیم. وی اضافه کرد امسال ۱۰ هکتار از جنگل‌های این روستا طعمه حریق شده‌اند با […]

علی رمضان پور در رابطه با آتش سوزی گفت: این مقدار جنگل در دو حادثه آتش سوزی در مناطق حفاظت شده روستای گولک این شهرستان در دو روز گذشته طعمه حریق شده است و هر ساله شاهد آتش‌سوزی جنگل‌های پیرانشهر هستیم.

وی اضافه کرد امسال ۱۰ هکتار از جنگل‌های این روستا طعمه حریق شده‌اند با توجه به سخت گذر بودن مناطق جنگلی که طعمه اتش سوزی شده ، امکان حضور ماشین آلات آتش نشانی به منطقه ناممکن بوده و آتش با همکاری نیروهای امدادی ، مردم محلی و سپاه پاسداران این شهرستان مهار شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پیرانشهر گفت: در این حادثه مردم محلی با همکاری سایر نیروی ها با استفاده از شاخ و برگ درختان ، آبپاش های دستی و بیل توانستند که در دو مرحله آتش را خاموش کنند.

این مسئول با بیان اینکه در بسیاری از موارد از توان مردم منطقه در مهار آتش کمک گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: باید امکانات لازم از جمله بالگرد برای مهار آتش در این منطقه مستقر شود تا شاهد گسترش آتش در جنگل‌های این شهرستان نباشیم.

وی با اشاره به ضرورت بهره گیری از بالگرد برای برای جلوگری از گسترش آتش در مناطق سخت گذر این منطقه جنگلی افزود: در آذربایجان غربی به علت نبود بالگرد امکان اطفای حریق جنگل ها از راه هوایی وجود ندارد.
رمضان پور از تلاش تیم های امدادی شرکت کننده و مردم محلی این منطقه برای حضور به موقع در خاموش کردن آتش جنگل های منطقه گولک قدردانی کرد.
 جنگل های منطقه حفاظت شده روستای گولک پیرانشهر با مساحت یک هزار و ۵۰۰ هکتار در ۳۰ کیلومتری جاده پیرانشهر ـ سردشت واقع شده است.
از مساحت ۲۰۰ هزار هکتار شهرستان پیرانشهر بیش از ۱۰ هزار هکتار آن جنگل بلوط است