امیرحسین بهداد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در نیمه نخست امسال طی یک فقره گواهی صادرات یک هزار قطعه ماهی زینتی از شهرستان جلفا در آذربایجان‌شرقی‌ به نخجوان صادر شده است. وی افزود: در این مدت در هشت فقره گواهی صادرات ۴ هزار کیلوگرم ماهی زنده قزل‌آلا از جلفا به […]

امیرحسین بهداد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در نیمه نخست امسال طی یک فقره گواهی صادرات یک هزار قطعه ماهی زینتی از شهرستان جلفا در آذربایجان‌شرقی‌ به نخجوان صادر شده است.

وی افزود: در این مدت در هشت فقره گواهی صادرات ۴ هزار کیلوگرم ماهی زنده قزل‌آلا از جلفا به نخجوان صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از صادرات سگ و گربه از تبریز و جلفا به خارج خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال ۲۴ قلاده سگ طی ۲۴ فقره گواهی صادرات سگ از تبریز و جلفا به کشورهای ترکیه، ارمنستان قبرس و ژاپن صادر شده است.

وی گفت: در این مدت ۶ قلاده گربه طی ۶ فقره گواهی صادراتی از تبریز به کشورهای ترکیه و ارمنستان صادر شده است.

بهداد گفت: سه قطعه پرنده زینتی در نیمه نخست امسال طی دو فقره صادرات گواهی از تبریز به کشورهای آذربایجان و ترکیه صادر شده است و در این مدت طی ۱۰ فقره گواهی واردات ۱۰ قلاده سگ از ارمنستان و ترکیه و طی سه فقره وارداتی سه قلاده گربه از ترکیه وارد تبریز شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۳ هزار و ۶۸۵ کیلوگرم غذای حیوانات کوچک (پرندگان زینتی) از کشور آلمان وارد ایران شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای ۱۰۰ درصدی طرح درج کد رهگیری بر روی گوشت مرغ در استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: براساس عملکرد موفق استان در اجرای این طرح در سطح کشور، آذربایجان‌شرقی به عنوان پایلوت سامانه نظارت بهداشتی الکترونیکی در سطح کشور انتخاب شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با درخواست از مردم بر خرید فرآورده‌های خام دامی از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تأکید کرد و گفت: لازم است دانش و سواد بهداشتی و اطلاعات دامپزشکی مردم جهت احقاق حق و حقوق شهروندی با فرهنگ سازی از طریق رسانه‌های گروهی افزایش یابد.