محمدرضا جلالی مداح و قاری قرآن تبریزی با یکی از کاروان های شهر تهران به مکه معظمه اعزام شده بود و از وی دو فرزند دختر هشت ساله و پسری شش ماهه به یادگار مانده است. آیین تشییع پیکر این جان باخته با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و اقشار […]

۸۱۷۸۵۸۵۸-۷۰۲۰۸۹۳۳محمدرضا جلالی مداح و قاری قرآن تبریزی با یکی از کاروان های شهر تهران به مکه معظمه اعزام شده بود و از وی دو فرزند دختر هشت ساله و پسری شش ماهه به یادگار مانده است.
آیین تشییع پیکر این جان باخته با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و اقشار مختلف مردم تبریز با تشریفات خاص و در فضایی معنوی از میدان شهدا تا میدان ساعت برگزار و سپس برای خاکسپاری به آرامستان وادی رحمت منتقل شد.
امام جمعه تبریز در این مراسم با اشاره به مظلومیت جان باختگان فاجعه منا، بی تدبیری و بی کفایتی آل سعود در برگزاری مناسک حج را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید مدیریت این مراسم از دست آل سعود خارج شود.
آیت الله محسن مجتهدشبستری اظهار کرد: آیین های تشییع پیکرهای پاک این فاجعه سند روشن و بزرگ مظلومیت شیعیان در جهان است.
وی با بیان اینکه میزبانی از زائران خانه خدا از عهده رژیم آل سعود خارج است، اظهار کرد: کشورهای اسلامی باید برای خارج کردن اداره حج از دست آل سعود همکاری کرده و در این زمینه به نقطه اشتراک قابل اجرایی دست یابند.
آیت الله مجتهدشبستری اضافه کرد: امروز فقط خانواده حاج رضا جلالی داغدار نیست بلکه همه تبریز، آذربایجان و ایران داغدار هستند که تشییع باشکوه پیکرهای این عزیزان به نوعی اعلام انزجار از رفتارهای زشت آل سعود نیز می باشد.
گفتنی است از بین سه هزار و ۳۳۰ زایر آذربایجان شرقی که در سال جاری به حج اعزام شدند، یک نفر دیگر در فاجعه منا به نام محمدرضا خجسته و یک نفر در حادثه جرثقیل به نام مریم آل طه از شهر بناب جان خود را از دست دادند.