ایوب ایرانی‌فام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس اطلاعیه جوی شماره ۲۶ معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی به دلیل شرایط ناپایدار جوی در روز دوشنبه ۱۳ مهرماه، احتمال بارش تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در نواحی مستعد استان دور از انتظار نیست. وی […]

ایوب ایرانی‌فام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس اطلاعیه جوی شماره ۲۶ معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی به دلیل شرایط ناپایدار جوی در روز دوشنبه ۱۳ مهرماه، احتمال بارش تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در نواحی مستعد استان دور از انتظار نیست.

وی افزود: بر این اساس روز سه‌شنبه ۱۴ مهرماه موقتاً از ناپایداری‌ها کاسته شده اما سامانه جوی نسبتاً قوی و فعالی از اواخر سه‌شنبه استان را تحت تاثیر قرار داده و موجب ابرناکی، وزش باد شدید، گرد و غبار و بارش متناوب باران (گاهی رگبار و رعد و برق) و کاهش نسبی دما می‌شود که فعالیت سامانه تا روزهای پایانی هفته ادامه خواهد داشت.

ایرانی‌فام با بیان اینکه عدم توجه به این اخطار و عدم برداشت به موقع محصولات کشاورزی برجای مانده سردرختی همچون انگور، سیب، هلو و … قطعاً می‌تواند موجبات تضرر کشاورزان را به واسطه بارش تگرگ فراهم سازد، ادامه داد: از کشاورزان عزیز می‌خواهیم باقی مانده محصولات زراعی و باغی قابل برداشت خود را سریعاً جمع‌آوری و به انبارها مسقف و حفاظ دار منتقل کنند.

وی افزود: اتخاذ تدابیر لازم جهت تعمیر پوشش انبارهای محصولات کشاورزی و تجهیز گلخانه‌ها در مقابل بارش تگرگ و وزش باد باید توسط بهره‌برداران لحاظ شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان بر افزایش استحکام اسکلت گلخانه‌ها با توجه به وزش باد تاکید کرد و افزود: آماده به کار و فعال کردن دستگاه‌های ضد تگرگ در شهرستان‌هایی که سیستم‌های ضد تگرگ در آنها نصب شده باید در دستور کار مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌ها و بهره‌برداران قرار گیرد.

وی تاکید کرد: شایسته است دیم کاران نسبت به کشت محصولات پائیزه خود اقدام کنند تا بتوانند از مزایای نخستین بارش‌های پائیزه بهره‌مند شوند.