آغاز بکار نمایشگاه ملی اقوام در اردبیل
آغاز بکار نمایشگاه ملی اقوام در اردبیل

این نمایشگاه در قالب ۱۴ غرفه از استان های آذربایجان شرقی و غربی ، مازندران، لرستان، گیلان، کردستان، سیستان و بلوچستان ، چهارمحال بختیاری و اردبیل برپا شده و آثار هنری، تولیدات مختلف، غذاهای محلی و صنایع دستی اقوام ایرانی در آنها به نمایش گذاشته شده است. شرکت کنندگان از استان اردبیل با برپایی دو […]

۸۱۷۸۴۶۳۲-۷۰۲۰۶۷۰۶این نمایشگاه در قالب ۱۴ غرفه از استان های آذربایجان شرقی و غربی ، مازندران، لرستان، گیلان، کردستان، سیستان و بلوچستان ، چهارمحال بختیاری و اردبیل برپا شده و آثار هنری، تولیدات مختلف، غذاهای محلی و صنایع دستی اقوام ایرانی در آنها به نمایش گذاشته شده است.
شرکت کنندگان از استان اردبیل با برپایی دو غرفه و به نمایش گذاشتن زندگی عشایر استان در ورودی نمایشگاه از بازدیدکنندگان با آش دوغ پذیرایی کردند و در بدو ورود مسوولان به نمایشگاه، نمایندگان هریک از اقوام ایرانی در حالی که لباس محلی بر تن داشتند به زبان محلی به میهمانان خوش آمد گفتند.
محمدبضاعت پور مدیر اجرایی نمایشگاه به خبرنگار ایرنا، گفت: دعوت شدگان از استان خوزستان که مشکلات دانشگاهی خود را علت غیبت خود اعلام کرده اند نتوانستند در نمایشگاه حضور یابند.
وی اظهار کرد: این نمایشگاه با شعار ‘من به ایرانی بودنم افتخار می کنم’ و با هدف همدلی ، همزبانی، معرفی مفاخر و جاذبه های گردشگری و هنری اقوام ایرانی دایر شده است.
این مسوول بیان کرد: نمایشگاه ملی اقوام ایرانی به مدت دو روز برای بازدید عموم آزاد است و روز سه شنبه با برگزاری آیین اختتامیه و معرفی دو غرفه برتر با انتخاب هیات داوران و مردم و تجلیل از آنها پایان خواهد یافت.
بضاعت پور استقبال قومیت های مختلف از دومین نمایشگاه ملی اقوام ایرانی در اردبیل را نسبت به نمایشگاه قبلی بیشتر دانست و گفت:در برپایی این نمایشگاه، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان و دانشگاه محقق اردبیلی همکاری کرده اند.