تبریز، آماده برگزاری بزرگترین رقابت عکاسی ایران
تبریز، آماده برگزاری بزرگترین رقابت عکاسی ایران

حسین آذرنیا، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در این خصوص گفت: پس از اعلام فراخوان و ثبت نام ارسال مدارک درخواستی، هنرمندان راه یافته به مرحله مسابقه ششمین جشنواره ملی عکس فیروزه معرفی شده و این هفته به رقابت با یکدیگر می پردازند.   وی افزود: فیروزه امسال با استقبال ۶۸۷ عکاس از ۳۲ […]

حسین آذرنیا، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در این خصوص گفت: پس از اعلام فراخوان و ثبت نام ارسال مدارک درخواستی، هنرمندان راه یافته به مرحله مسابقه ششمین جشنواره ملی عکس فیروزه معرفی شده و این هفته به رقابت با یکدیگر می پردازند.

 

وی افزود: فیروزه امسال با استقبال ۶۸۷ عکاس از ۳۲ استان کشور مواجه شد و با توجه به حضوری بودن این رقابت، شاهد رقابت تنگاتنگی در این دوره از جشنواره خواهیم بود.

 

آذرنیا تعداد شرکت کنندگان بومی را ۲۹۰ هنرمند عکاس و تعداد شرکت کنندگان غیربومی را ۳۹۷ هنرمند عکاس برشمرد و خاطرنشان کرد: تعداد آقایان ثبت نام کننده تقریباً دو برابر خانم‌ها است و در برابر ثبت نام ۲۴۵ خانم عکاس، ۴۴۲ نفر از آقایان علاقمند به شرکت در فیروزه، تمایل خود را برای شرکت ابراز کرده اند.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز گستره حضور این هنرمندان را از ۷۹ شهر از تمامی استان‌های کشور معرفی کرد و گفت: ششمین جشنواره عکس فیروزه میزبان اندیشه های جدید و توانمندی های منحصر به فرد هنرمندان عکاس کشور برای ثبت جلوه های بی بدیلی از فرهنگ و هنر و تاریخ شهر تبریز خواهد بود.

 

به گفته وی، دامنه تحصیلی ثبت نام کنندگان هم در نوع خود جالب توجه است و بیشترین تعداد شرکت کنندگان با ۳۸۵ نفر دارای مدرک تحصیلی لیسانس هستند.

 

آذرنیا افزود: پس از این رده، دارندگان مدرک دیپلم با ۱۱۴ نفر، فوق لیسانس با ۱۰۹ نفر و فوق دیپلم با ۷۱ نفر رده های بعدی را در اختیار دارند.

 

آذرنیا از ثبت نام سه شرکت کننده با تحصیلات زیر دیپلم و پنج نفر با مدرک تحصیلی دکترا خبر داد و این تنوع را نشان دهنده فعالیت گسترده هنرمندان عکاس در تمامی رده های تحصیلی و سنی دانست.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در خاتمه ابراز امیدواری کرد ششمین جشنواره عکس فیروزه تبریز بتواند ثبت کننده تصاویر ارزشمندی برای ماندگاری در تاریخ این شهر باشد.

گفتنی است؛ ششمین جشنواره ملی عکس فیروزه، سیزدهم تا هفدهم مهرماه در تبریز برگزار می شود