کاهش۶متری سطح آب‌های زیرزمینی عجب‌شیر/ تهدیدی بزرگ‌تر از دریاچه ارومیه
کاهش۶متری سطح آب‌های زیرزمینی عجب‌شیر/ تهدیدی بزرگ‌تر از دریاچه ارومیه

ابراهیم طاهری صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات آب‌های زیرزمینی شهرستان عجب‌شیر اظهار داشت: سالانه ۴۸میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی شهرستان برداشت می‌شود و این در حالی است که ۱۷ میلیون مترمکعب کسری مخزن داریم. وی افزود: در شهرستان عجب‌شیر هزار و ۳۹۰ منبع آبی وجود دارد که شامل ۹۷۲ حلقه چاه و ۷۵ […]

۵۴۴ابراهیم طاهری صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات آب‌های زیرزمینی شهرستان عجب‌شیر اظهار داشت: سالانه ۴۸میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی شهرستان برداشت می‌شود و این در حالی است که ۱۷ میلیون مترمکعب کسری مخزن داریم.

وی افزود: در شهرستان عجب‌شیر هزار و ۳۹۰ منبع آبی وجود دارد که شامل ۹۷۲ حلقه چاه و ۷۵ چشمه و ۲۵  قنات می‌شود هر چند که  ۳۱۸حلقه چاه غیرمجاز نیز شناسایی شده است.

فرماندار عجب‌شیر گفت: با توجه به کاهش میانگین بارندگی، افت ذخایر آب زیرزمینی و بحران خشکسالی باید در زمینه پلمب و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز با در نظر گرفتن ملاحظات اجتماعی به صورت جدی برخورد شود.

کشاورزان برای نصب کنتور هوشمند تا پایان امسال فرصت دارند

طاهری با هشدار به کشاورزانی که برای نصب کنتور هوشمند چاه‌های آب کشاورزی اقدام نکرده‌اند، گفت: کشاورزان برای نصب کنتور هوشمند تا پایان سال‌جاری فرصت دارند.

وی افزود: دریاچه ارومیه به دلیل کاهش سطح آب مورد توجه دولت واقع شده است اما کاهش سطح منابع آب زیرزمینی تهدید بزرگ‌تر از خشکی دریاچه ارومیه است که چندان به چشم نمی‌آید و کمتر مورد توجه واقع شده است و شهرستان عجب‌شیر را تهدید می‌کند.

طاهری گفت: باید اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در اولویت برنامه‌های کشاورزی شهرستان عجب‌‌شیر قرار گیرد که چرا صددرصد اعتبارات را دولت می‌دهد.