علی اصغر عینی پور در دومین نشست فعالان بخش فاوای کشور با بیان اینکه ایرانسل ۴۵ میلیون مترک فعال و ۸۶ درصد پوشش جمعیتی دارد، اظهار کرد: بالغ بر ۱۹ هزار سایت BTS در ارتباط با نسل دوم و از شهریور ماه سال گذشته که پروانه ارتقا به نسل‌های بالاتر ارتباطی را دریافت کردیم، ۴۵۰۰ […]

علی اصغر عینی پور در دومین نشست فعالان بخش فاوای کشور با بیان اینکه ایرانسل ۴۵ میلیون مترک فعال و ۸۶ درصد پوشش جمعیتی دارد، اظهار کرد: بالغ بر ۱۹ هزار سایت BTS در ارتباط با نسل دوم و از شهریور ماه سال گذشته که پروانه ارتقا به نسل‌های بالاتر ارتباطی را دریافت کردیم، ۴۵۰۰ سایت ۳G داریم.

۴۴وی در ارتباط با رومینگ اپراتور دوم موبایل گفت: برای مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی با ۴۲۱ اپراتور بین‌المللی قرارداد رومینگ داریم و در زمینه رومینگ دیتا نیز با ۲۱۵ اپراتور خارجی قرارداد منعقد کرده‌ایم.

معاون فنی ایرانسل با بیان اینکه بزرگترین اپراتور دیتای کشور هستیم گفت: در حوزه‌های ۲G، ۳G و LTE مجموعا ۲۳ میلیون مشترک دیتا داریم و از کل مشترکان فعال، ۱۳ میلیون از خدمات ۳G استفاده می‌کنند.

او افزود: استفاده دیتای روزانه در این اپراتور به ۳۳۰ ترابایت رسیده و استفاده از اینترنت موبایل نسل سوم رشدی بالغ بر ۱۱ برابر ۲G داشته است.

وی با بیان اینکه متوسط مصرف دیتا در ۳G و LTE به نسبت قبل از راه‌اندازی این نسل‌ها ۶ برابر رشد داشته است، در کلام پایانی گفت: اکنون با ۴۰ شرکت تأمین کننده محتوا طرف قرارداد هستیم و در نظر داریم کیف پول همراه و تلویزیون اینترنتی را نیز راه‌اندازی کنیم.